Ultra Matfestival på toppen av Sandvika Storsenter!

Et kort lite innlegg om Ultra Matfestival på Sandvika Storsenter, som jeg har vært på i dag!

Arrangementet finner sted på øverste parkeringsplan, altså taken av Storsenteret, og der er det satt opp masse små telt hvor forskjellige produsenter deler ut smaksprøver og små gaver. Det var også ansiktsmaling for ungene, så jeg, og Litago arrangerte rodeo med Litago kua! Fint vær var det også, heldig med den.

Jeg og pappa stakk innom selv om begge var forkjølet og spiste smaksprøver til det tøyt ut av øra. 

Det var flere morsomme ting å henge fingrene i, for eksempel stekt lammelår fra Jæren Smak.


Syns alltid det er litt sært med kosebilder av maten man faktisk skal spise…

Det var også en ny type iskaffe jeg selvfølgelig ikke fikk med meg navnet på, og makroner fra Sebastian Bruno.

Jeg må bare si at jeg er ikke en makron-elsker, virkelig ikke. Jeg har aldri greid å like makroner, de har liksom vært så tørre og rare og.. ikke smakt noe særlig. Men i dag smakte jeg på en vanilje makron fra Sebastian Bruno og den var rett og slett gull verdt! Den var myk og smakfull med et tynt crispy skall, herlighet det var saker! 


Elsket fargene på de her!

Tommelen opp for Sebastian Bruno for at de fikk meg til å like noe jeg aldri har likt før!


Og bare se på disse glade guttene fra standen deres, må jo bare bli glad av sånt!

Ellers var det ikke så mye spennende i år, som det har vært før. Ble liksom ikke inspirert på noen måte, men det er jo gøy med smaksprøver, jeg er bare ikke sikker på om disse smaksprøvene førte til noe særlig mersalg!

La også merke til at det var veldig lite bakverk som ble presentert, mest drikkevarer og produkter man kjente fra før av. Noen som har noen formening om hva dette kan komme av?

 

 

#ultramatfestival #matfestival #festival #sandvikastorsenter #jærensmak #franskmakron #franskemakroner #sebastianbruno #litago #lammelår

4 kommentarer

Siste innlegg