Dyrenes dag og hundekjeks!

I dag er det Dyrenes Dag og da feirer jeg, som eksentrisk hundeeier, med hundekjeks! (Og muligens noen godbiter til hundeeieren selv også.)

Har du lyst å lese litt om Dyrenes Dag så kan du gjøre det her: http://www.dyrebeskyttelsen.no/nyheter/gratulerer-med-dyrenes-dag#.Uk6U39KR5cA

Disse kjeksene er enkle å lage og er hentet fra boken “Voff! Hundemat på alle fat”, skrevet av Paul Løwe. En liten forbedring jeg gjorde var å utelate den teskjeen med honning som er i originaloppskriften, fordi jeg forhørte meg med veterinæren og jeg ble frarådet å bruke søtning i mat til hund. Jeg har like vel tatt med honning på bildet av hva du trenger, bare i tilfelle du vil bruke det like vel.

De er forresten også testet på min egen hund, så jeg vet at de slår ann. Selv om hunder, som oss mennesker, også har forskjellige smaker de liker!


Godkjent av Hund!

Du trenger:


4 dl samalt hvetemel

1 ts bakepulver

50 gram smeltet smør, avkjølt

1 dl yoghurt naturell

3 ss persille ( enten fersk eller tørket)

 

Du gjør:

Rør sammen mel, bakepulver, smør, yoghurt, og finhakket persille.

Elt deigen godt sammen.

Du kan enten rulle ut deigen og stikke ut former med peppekakerformer, eller ta litt og litt deig og form til en firkantaktig pølse som du trykker litt ned.

Stek ved 180 grader, i ca. 25 minutter, og avkjøl på rist.

Oppbevar i en lufttett boks, som et Norgesglass, eller en plastboks.

#dyrenesdag #lovedogs #hundekjeks #kjæledyr #husky #dogtreats #baksttilhund #hjemmelaget #hjemmelagethundekjeks #bakst #hund #mat #hundemat

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg