Yummy BrownieBites!

Og så en godbit til eieren!

Da jeg var yngre så elsket jeg brownies. Det var jo så mye mer fancy enn langpanne sjokoladekake, og så var det Amerikansk! Og det var jo kult! Jeg bakte brownies etter skolen fra Toro ferdigmix og syns det var veldig gøy å putte forskjellige ekstra ting oppi som hvit sjokolade, nøtter og bær. Jeg laget faktisk brownies så ofte at jeg plutselig ble superlei, og laget ikke brownies på mange år.

Nå har det gått ca. 4 år siden jeg sist laget disse små godbitene, og da jeg sist laget dem gjorde jeg det fra bunnen av. Jeg husker ikke helt hvor jeg har denne oppskriften fra, men jeg er ganske sikker på at det er fra Passion4Baking, som så mange andre av oppskriftene jeg prøvde ut på den tiden.

Disse brownie bitene er superenkle å lage og veldig gode. Det kan faktisk hende at du allerede har alle de ingrediensene du trenger på kjøkkenet ditt!

Dette er en grunnoppskrift du kan leke deg med, og tilsette hva du måtte ønske av nøtter, frukt, bær, marshmallows, M&M’s eller hva det nå enn er du liker best.

Selv synes jeg de er veldig gode helt “bare”, eller med en god sjokoladesmørkrem.

Du trenger:

100 gram smør

2 egg

2 dl sukker

2 dl hvetemel

4 ss bakekakao

1,5 ts vaniljesukker

1/2 ts bakepulver

 

Du gjør:

Sett stekeovnen på 200 grader.

Smelt smøret, enten i mikrobølgeovn, eller i en liten kjele. La avkjøle.

Bland inn eggene i smøret.

I en medium bolle blander du alt det tørre og blander så inn smør og eggemiksen med en slikkepott.

Nå skal du ha en tykk, men elastisk deig.

Fordel i en brownieform, eller lag individuelle små brownies i små muffinsformer.

Stek på 200 grader, i 15-20 minutter. Ikke overstek, disse skal være sprø utenpå og myke og chewy inni.

Avkjøl i 20 minutter i formen og del opp i små munfuller.

Pynt med smørkrem eller spis som de er, alt etter hva du foretrekker.

 

Har du lyst å lage en sjokoladesmørkrem så er dette min favoritt:

200 gram smør med salt

1 ts vaniljesukker

2-300 gram melis

3-4 toppede ss bakekakao

Miks alle ingrediensene med en håndmikser, til en glatt krem.

Sett i kjøleskapet for å tykne.

Fordel som ønsket.

Tips: Pass på at smøret du bruker er i romtemperatur, da går blandingen mye enklere!

#yummy #brownies #browniebites #chocolatefrosting #sjokoladekrem #smørkrem #sjokoladesmørkrem #bakst #lettbakst #mat #lørdagskos

 

12 kommentarer
    1. Halloi!! Helt til å begynnne med fortellle deg at siden din er til drit stor inspirasjonn for meg. Jeg synees helt ærlig at du er en av de beste i Blogg Norge. Jeg blir helt ærlig nesten litt misunnelig fordi jeg skulle ønske dette var min blogg. Hahaha!!! Jeg hadde blogg før, men jeg sluttet å blogge fordi jeg fikk så utrolig kjempe masse stygge kommentarer. Derfor sluttet jeg helt å blogge, men du må ikke slutte, fordi da vinner bare de frekke. Men siden jeg ikke har blogg, tenkte jeg å legge igjen en konkurranse i stedet for blogglenke. Så om du klikker på lenken min så kommer du til en bra konk jeg nettopp deltok på! Kanskje du kan være mega grei å dele den på bloggen???? ;-P Det hadde vært veldig gøy om du gjorde altså. Uansett håper jeg du blir med selv og at du oppdaterer kjempe ofte fremover!!!

    2. Yo!!! Jeg er nesten blitt fast leser bloggen din nå en stund, men det er første gang jeg faktisk kommenterer på den. Virkelig lei meg for det. Det har egentlig ikke vært noen bra årsak til at jeg ikke har kommentert før, så jeg har litt dårlig samvittigheit for å ikke ha gjort det tideligere. Fordi denne blogggen er sinnsykt fin, og du fortjener å få all ros du kan få for denne siden!!!!! Dette er faktisk en av de beste blogggene på bloggg.no etter min mening og nå er jeg helt ærlig. Jeg blir nesten helt sjalu av å lese denne bloggen og jeg skulle av og til ønske at det var min side!! Hehehe! Jeg brukte å blogge før, men jeg stoppet å bloge fordi jeg fikk så mange drit stygge kommentarer fra drit slemme folk. Om du får frekke kommentarer fra drit slemme folk, så må du ikke slutte å blogge som jeg gjorde. Fordi da vinner bare de drit stygge. Men jeg har ikke blogg nå, så i stedet legger jeg igjen en quiz som link jeg akkurat har blitt med på. Det er sånn at du kan vinne en premie om du svarer på noen spørsmål. Det er veldig gøy å delta på etter min mening, fordi noen ganger har man flaks å da vinner man. En gang var jeg heldig i et lotteri. Det var utrolig gøy. Kanskje du vinner nå? 😀 Jeg håper uansett at du blir med i konkurransen. Keep bloggin!

    3. Linda Marie Stuhaug: Hihi det var jo ikke meningen at du skulle se på disse da, jeg skulle jo lage noen sukkerfri banan og kanel muffins til deg i helgen :p men takk ^^ De er virkelig supergode! Og veldig enkle, og så tenker jeg at de er veldig enkle å lage sukkerfri ved å enkelt og greit bytte ut sukkeret med sukrin gold!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg