Produkttest: Starbucks White Chocolate Mocha Iskaffe!

I og med at det ikke ble noe baking denne uken så tenkte jeg at jeg kunne ta en produkttest av noe nytt jeg så i butikkhyllen her om dagen, nemlig (trekk pusten) Starbucks White Chocolate Mocha Iskaffe! (puh!)

Denne lille koppen med iskaffe skilte seg ut i hyllen over iskaffer på Meny med sin røde og grønne, julete emballasje og sitt fancy navn.

Smaken var ganske god, søt, rund, og mild sjokoladesmak. Likevel ble jeg litt skuffet. Jeg hadde på en måte forventet noe litt mer julete, kanskje noe kanel eller chai spice? Jeg vet jo at det ikke sto kanel og at det derfor blir litt urettferdig å forvente det, men jeg tror det var den røde og fine emballasjen som økte julesmak-forventningene. Denne iskaffen er Fairtrademerket, noe som betyr at kaffen og sukkeret i produktet er Fairtrade sertifisert.

En annen ting jeg kom til å tenke på var at det kanskje var litt snodig å satse på en iskaffe i den kalde perioden av året. Det kunne vært spennende å få en jule-mocha mix som skulle blandes med varm melk eller vann for eksempel, det hadde jeg likt! Likevel, ihuga iskaffeelsker som jeg er så kan det nok hende at jeg kjøper meg en kopp eller fem med iskaffe til og med i vinter.

Merkelig nok har jeg ikke funnet noe offesielt bilde av denne iskaffen på Starbucks Norge sin Facebook side, og heller ikke på den vanlige hjemmesiden. Jeg fant derimot et liknende bilde på 7- Eleven Norge sine sider, men denne hadde snømenn og en.. eh.. snøkanin. Kanskje det er forskjellig emballasje på de som selges på 7-Eleven og de som selges i matbutikken?  Nuvel. Der hadde de forresten også flere julenyheter, blant annet Jule-Litago med smak av brente mandler, og Winter Noisy med smak av bringebær og drue, hvorfor er det wintery egentlig?

Vi får se om jeg faller for fristelsen å prøve disse også! Jeg må ærlig inrømme at jeg syns det er veldig gøy når det kommer sesongbaserte varianter av produkter. Er det bare jeg som syns det er gøy?

Her er forøvrig bildet fra 7-Eleven Norge sin Facebook side:

Gjennkjøp: Meget mulig, men da for stemningens skyld, og med et håp om at det kommer en litt mer spennende smak senere i sesongen eller til neste jul.

#produkttest #starbucks #christmasedition #jul #iskadde #whitechocolatemocha #starbucksdiscoveries

8 kommentarer

Siste innlegg