Produkttest: Findus Ovnspotet med søtpotet og brokkoli!


Bildet er tatt fra Findus.no

Dette er noe annet enn det jeg pleier å skrive produkttest om, nemlig et middagsprodukt. Et frossent et sådan.

Jeg har testet Findus’ nye Ovnspotet med søtpotet og brokkoli, krydret med rosmarin og hvitløk. Jeg kan si med en gang at jeg ble positivt overasket over smaken, men ikke så positivt overasket over informasjonen man kan finne på Findus.no.

La meg forklare. Da jeg skulle finne Findus sin egen fakta om dette produktet ble jeg litt skuffet, det står så godt som ingen ting om produktet på hjemmesiden, hverken innholdsoversikt, kalorioversikt eller noe annet. Det eneste som står er følgende: “Poteter og grønnsaker i en og samme pose. En herlig sammensetning som passer like godt til fisk som til kjøtt.” Jaha… Det var jo ikke stort…

Men tilbake til testen.  Smaken er god og rund, med hvitløk og mye smakfulle biter med myk og småsøt søtpotet. Det er også rødløk, vanlig potet, og brokkoli, og noe jeg misstenker å være gul gulrot. Rosmarinsmaken er behagelig og ikke for sterk, og hvitløken er heller ikke for markant, men god. En pose inneholder ca. 600 gram grønnsaker, og kaloriinnholdet passer godt til hverdags med 70 sunne kalorier per 100 gram. Veldig kjekk når man skal ha grønnsaker til middagen og man ikke orker å sette i gang å lete i matbutikken etter ditt og datt, og heller ikke har så lyst å stå og skrelle og kutte grønnsaker i en halvtime.

Posen er også helt ok i design, og grønnsakene ser fristende og høstlige ut.

Jeg har spist disse grønnsakene sammen med kyllingfilet i to dager nå faktisk, så begeistret ble jeg over denne blandingen som jeg bare kaller “Søtpotet and friends!” 

Jeg har enda ikke testet den til fisk, eller annet kjøtt, men jeg kan tenke meg at den er god til for eksempel svinekoteletter.

Har du lyst å prøve selv så finner du den i frysedisken!

Gjennkjøp: Ja absolutt, nå som Findus har vist meg at jeg liker søtpotet!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg