Allergivennlig-salg på Coop Mega, Gilde’s nye klær og Norsk Gull fra Maarud!

Her om dagen svarte jeg på et spørsmål på Facebook lagt ut av dagligvarekjedden Meny. De lurte nemlig på hva man ville se på facebooksiden deres, og tar ellers imot ris og ros med tanke på sortement og utvalg. Så da sa jeg at jeg ønsket meg tilbudsavis på facebook (istedenfor i papirform), og at jeg ønsket meg tilbud på allergi-varer, ikke fordi jeg har allergier selv, men fordi jeg alltid ser sukkervarer og hvetemelsvarer på tilbud, og det må være utrolig kjedelig å føle seg utelatt og oversett. For det er faktisk veldig mange som ikke kan eller ønsker å spise de “vanlige” varene. Dessuten trenger man jo ikke å være glutenintollerant for å spise glutenfritt.

Selv har jeg en veninne som er vegeterianer (Hei Ida!) Og jeg merker at jeg ser litt ekstra i butikker og på nett etter vegan produkter som jeg vet hun hadde satt pris på, det vil si produkter uten animalske ingredienser, slik som melk.

Så ved en ren tilfeldighet så satt jeg og leste tilbudsavisen fra Coop Mega hos min mor, jeg får nemlig ikke tilbudsaviser selv da jeg prøver å forminske forbruket av papir i leiligheten min, and lo and behold: TILBUD PÅ ALLERGIVARER! Woop!


Dårlig mobilbilde fra tilbudsavisen.

Jeg ble så glad! Jeg tror jeg faktisk skal ta meg turen selv og kjøpe inn litt glutenfri og melkefri varer hos dem i næreste fremtid! Så om noen fra Coop Mega leser dette, tusen takk for at dere setter allergivarer likt som de “vanlige” varene, det vet jeg det er mange som vil sette pris på.

Nå mangler det bare salg på sukkerfrie varer så skal jeg være superfornøyd!

Apropos dagligvarer så var jeg innom Meny på Kolsås i dag og der fant jeg ut at Go’ og Mager produktene fra Gilde har fått nye klær, jeg likte dem forsovidt, lilla, grønne og friske, og de skiller seg absolutt ut i påleggshyllen. Jeg liker det lilla veldig godt, og det varierer fra produkt til produkt om det er mest lilla eller mest grønt på pakken, som dere ser nedenfor her.


Begynner å bli relativt god på snikfotografering i matbutikken nå føler jeg!

Men ett lite drawback er at ved de produktene som har mye grønt på innpakningen så likner de veldig på innpakkningen til de økologiske kjøttproduktene deres (som jeg forøvrig er veldig glad for at de har begynt å produsere, håper på mer av dette!), og man kan derfor i farten tro at man får et økologisk produkt. Kanskje en annen frisk farge hadde gjort seg, blå eller turkis?

Andre som har tanker om det?

Jeg fikk også med meg de nye Maarud posene “Norsk Gull”. Må ærlig inrømme at jeg falt veldig for designet, meeen 400 gram potetgull er kanskje litt for mye for denne magen.. man kan jo alltids dele men.. dele, virkelig? Og så sjekket jeg ikke prisen heller, det var urutinert av meg.. Anywho, tror disse kommer til å bli ganske populære. Selv savner jeg riflet salt potetgull som man fikk før i litt mindre poser. Norsk Gull-designet får du i riflet salt, paprika og salt og pepper for de som måtte lure på det. Her skulle jeg da legge ved et bilde av den med salt, som jeg sneik meg til å ta i butikken, men i og med at det bildet nekter å komme opp her så får jeg stjele et fra Maarud sine hjemmesider på facebook, jeg vet, jeg er en liten rakker.


Tenk om de hadde hatt effekter da? I would be so excited! Kjøp en pose få en Marius matboks for eksempel, eller en buff (sånn til å ha rundt hodet/hals) nå som det plutselig ble grisekaldt.

Er det bare jeg som aner at denne matbloggeren kommer til å gå fullstendig bananas i matbutikken når Vårslippet 2014 er et faktum? Good Lord, jeg får begynne å spare allerede nå.

 

 

 

 

#maarudpotetgull #maarud #norskgull #gilde #gildegoogmager #googmager #allergivennlig #glutenfri #soyamelk #rismelk #semper #alpro #anglamark

7 kommentarer
    1. Jeg savner også potetgull i mindre poser! Er så kjedelig å kjøpe en stor, for da spiser man som regel mer + at det ikke holder seg like ferkst når posen først er åpnet.

    2. Indeed! Husker de hadde de på ICA før, og da ofte på 10-kronerstilbud. Det var jo genialt 😉
      Kanskje det hadde vært noe å foreslått på den Facebook-siden? 😉 Ja til mindre potetgullposer!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg