Snowbunnies! Vel… Nesten.

Jeg fikk en god idé da jeg skulle sove i går, og det var å lage boller formet som kaniner og kalle dem snowbunnies, you know, siden det nå er masse snø ute. Dessuten hadde jeg en bollemix i skapet jeg har ment å prøve ut en god stund nå; “Havra” havreboller med havregryn, noen som har prøvd den? Den skal vist være en tanke sunnere enn vanlige boller. Personlig syns jeg den var litt anonym og rundstykke-aktig. Så smått søtlig, men ikke helt boller som man er vant til. Smak og behag.

Jeg hadde sett fremgangsmåten på disse bollene et sted men nå husker jeg ikke hvor, noen som har sett dette før?

Så jeg satt i gang og er sånn halvveis fornøyd med produktet. Egentlig hadde jeg tenkt å sprøyte på øyne og munn med royal icing men det viste seg at jeg ikke hadde melis, så da ble det ikke noe “snødryss” på kaninene heller. Men jeg tok i det minste bilder i snøen!

Fremgangsmåten er enkel:

Lag bolledeig som du pleier, enten mix eller fra bunnen av.

Form små kuler av deigen og sett på bakepapir.

La heve en time.

Klipp to hakk loddrett midt i bollen, disse skal bli ører.

Pensle med egg eller melk og stek bollene i ca. 15 minutter, avkjøl på rist.

Lag royal icing og sprøyt på neser og øyne, eller la være som de er.

Jeg synes mine ble ganske like katter, men snowcats høres ikke like bra ut, pluss at jeg var så bestemt på snowbunnies at det hadde vært synd å ikke bruke det navnet.

Flere som har prøvd og feilet litt på kjøkkenet i dag?

 

 

 

#snowbunnies #havra #havreboller #boller #vinter #vinterbakst #gjærbakst #kawaii #tutorial #bakst #mat

6 kommentarer

Siste innlegg