All work and no cake + Nespressoutfordring

Det er så rart å ha bakt og stått i en hel dag uten å ha noe å vise for det.. vel ikke helt uten, jeg har jo bakt en kake og laget frostinger, men jeg har ikke fått satt sammen kaken enda, og heller ikke tatt bilder, og det føles veldig rart! Dessuten er det jo søndag, og jeg har jo “alltid” noe å vise frem på søndager!

Jeg driver nemlig og jobber med en kake som tar litt tid og planlegging, mitt bidrag til en utfordring på Matbloggsentralen. Utfordringen finner du her: http://www.matbloggsentralen.no/nespressoutfordring/

Jeg vil ikke røpe for mye enda men jeg kan si så mye som at den inneholder karamel, som var en av kriteriene for konkurransen. Tro det eller ei, men jeg har faktisk aldri laget noe med karamell før, tenk det? Det er ikke det at jeg ikke liker det, karamel er godt det, men det har aldri vært min flavour of choice, det har liksom alltid vært sjokolade som har vært det store for meg, så dette blir spennende!

Bakedagen har absolutt ikke gått knirkefritt for seg heller, jeg greide jo selvfølgelig å sette på en eggtimer som ikke fungerte, og å sette 60 grader varme lavere enn det som skulle være, herlighet for et surrehue jeg har vært i dag… noen flere som har lyst å dele sine bakefadeser? Synes det nesten er litt hyggelig å vite at det ikke bare er jeg som surrer, og at man ikke alltid kun produserer fantastiske bakverk på samlebånd.. det var faktisk en blogg jeg leste hvor forfatteren hvert år tok en oppsamling av alle bakeeventyrene som hadde gått skikkelig skeis, love it! La oss være misslykkede sammen :p

Anyways, jeg gleder meg til å sette sammen kaken og håper den blir sånn jeg ønsker meg!

Flere som er med på utfordringen?

 

 

#matbloggsentralen #mat #kake #nespressoutfordring #bakst

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg