Produkttest: Snyder’s Cheddar Cheese Pretzel Pieces!

I dag har jeg testet en liten pose med Cheddar Cheese smakende snacks som jeg nettopp har mottat fra Lime Nordic. Som jeg har skrevet tidligere er de en norsk importør av amerikanske snacks og sukkervarer, og som flere av dere vet så er dette et felt jeg har en liten svakhet for. Amerikanerne vet hvordan snacking skal gjøres altså!

Snacksen heter Snyder’s Cheddar Cheese Pretzel Pieces og ser altså sllik ut:


Bildet er lånt fra Lime Nordic sine Facebook sider som du finner HER.

Tidligere har jeg fått smake en versjon med sennep (mustard), men i og med at jeg i utgangspunktet ikke liker sennep så var det ingen vinner for meg. Pappa, derimot, elsket den.

Men over til dagens smak. Jeg må si at jeg faktisk syns det smaker ganske cheddarete av den, det er ikke alltid ting smaker det de er annonsert for å smake, men denne smaker mye og godt. Den er rund men også litt spicy, men akkurat den spicy biten merker man først etter et par biter. Skal jeg være helt ærlig så har jeg litt problemer med å legge den fra meg, det er sånn man bare vil ha mer og mer av! Enda en positiv ting er at bitene er crunchy uten å være harde, og at bitene er i forskjellige størelser så du får forskjellige grader av smak for hver bit, love it!

Jeg liker innpakkningen også, gull og litt mer flashy enn vanlig norske saltstenger, som forøvrig ikke kan måles med disse pretzel bitene. Posen er relativt liten, 125 gram, men den føles ikke liten fordi bitene er chunky og så veldig smakfulle at smaken tar over for mengden. Noen som skjønner hva jeg mener? Egentlig er det bra at den er i en liten pose, ellers hadde jeg bare spist enda mer :p

Og utseendet på selve produktet har jeg heller egentlig ikke noe å si på, se for deg en stor tykk saltstang som er blitt brukket opp i biter og rullet i cheddarpulver. Det høres kanskje ikke så delikat ut med saltstangbiter, men det er det da altså.

Smaken minner litt om Cheetos Extra Crunchy som jeg smakte da jeg var fjortis, bare “voksnere” smak:

 

Noen som husker de? Fikk kjøpt dem på Deli de Luca. Anyways, pretzel bitene til Snyder’s er som disse bare mer spicy og mer… pretzely.. og, om jeg får være så freidig; bedre!

Alt i alt en god snack syns jeg, og en smak man ikke finner så mye i norske snacks, bortsett fra kanskje ostepop men det er mye mildere og ikke så cheddarete.

Gjennkjøp: Du skal absolutt ikke se bort ifra det!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg