“Bare til mamma”- Oatmeal Chocolatechip SandwichCookie + Chocolatechip Cookiedough Caramel Buttercream til Morsdag!

I dag har jeg laget en stor sandwichcookie til mamma som hun skal få i morgen. Tenkte det var gøy å få en svær sandwichcookie som bare er til henne i og med at det er Morsdag i morgen! Denne oppskriften er opprinnelig til en supersvær Sandwichcookie, men jeg syntes det var bedre å gå large istedenfor extra large akkurat i dag.

For de av dere som lurer på hva en sandwichcookie er så er det bare to cookies som er lagt sammen med krem imellom, easy peasy 🙂

Jeg greide jo selvfølgelig også å sette kameraet mitt til en helt feil innstilling så bildene mine har horribel kvalitet.. tok kun ETT jeg ikke fikk rykkninger i øyekroken av å se på så da blir det dette jeg viser dere! Blir så inn i granskauen irritert når jeg bruker laaaang tid og krefter på ting som ender opp dårlig pga en slurvefeil, meeeen det får gå for denne gang.

Originaloppskriften kommer herfra: http://sallysbakingaddiction.com/2014/02/03/1-giant-oatmeal-creme-pie/

Denne oppskriften gir deg to svææære eller 4 store cookies!

 

Du trenger:

Cookies

70 gram hvetemel

40 gram havregryn

1/4 ts natron

1/4 ts kanel

60 gram smør

100 gram lyst brunt sukker

1 egg

1/2 ts vanilje ekstrakt

 

Kremfyll:

100 gram salt smør

200 gram melis

3-4 ss kjekssmuler (jeg brukte Digestive kjeks)

3 ss mini chocolate chips

1 stor ss flytende karamell

 

Du gjør:

Bland hvetemel, havregryn, natron og kanel i en bolle og sett til side.

Pisk romtemperert fluffy og tilsett sukkeret. Pisk til en jevn blanding.

Tilsett egget og vanilje ekstrakten.

Hell melblandingen i det våte og pisk på lav hastighet til du har en klissete deig.

Fordel på bakepapir i 2 eller 4 like store hauger, pass på at kjeksene har rom til å spre seg.

Stek på 175 grader i ca. 20 minutter, da bør sidene være gylne.

Avkjøl på stekeplaten i 15 minutter og så avkjøl helt på rist.

For å lage kremfyllet mikser du sammen smør, melis og vanilje ekstrakt til en jevn krem. Tilsett deretter karamellen.

Til slutt vender du inn chocolate chips og kjekssmuler.

Bre et godt lag krem på en cookie og legg den andre på toppen, trykk litt ned.

Dig in!

#mothersday #morsdag #cookiedough #mat #dessert #kjeks #cookies #matblogg #thevanillamonologues

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg