Produkttest: Provit Go’Biten Frysetørket Vom

I dag har jeg vært så heldig å få tilsendt en pakke med Provit Go’Biten frysetørket Storfevom. 


Bildet er lånt fra Norsk Dyremat AS

Som mange av dere vet så har jeg en hund som er superviktig for meg, og jeg tror vi alle kan være enige om at hun er ganske bortskjemt, på kjærlighet selvfølgelig! Så da jeg fikk muligheten til å gjøre en liten produkttest sammen med henne så ville jeg jo det!


Her har vi prinsessen min på en av turene våre!

Muligheten til å teste dette produktet fikk jeg gjennom en side som heter Like’nShare. Jeg vet mange av dere er skeptisk til sider hvor man får produkter gratis og jeg inrømmer gjerne at jeg først var ganske skeptisk selv, men de har vist seg å være veldig ordentlige og pålitelige, og jeg har aldri opplevd noen problemer med dem.

OK så her er det jeg tenker om produktet!

Først litt fakta fra produsenten, Norsk Dyremat AS:

Innhold:

Ublandet forvare.

Nettovekt tilsvarer ca. 150 gram rå storfevom.

Nærignsinnhold: Råfett 57%, Råprotein 33,9%, vann 3%.

Bruksområde:

Til godbiter i trening og kos til både katter og hunder.

Forpakning:

50 gram per pakke.

I tillegg er produsenten veldig klare på at deres produkter er rene, uten tilsetningsstoffer og uten E-stoffer.

 

Så hva syns hunden, og hva syns jeg?

Først og fremst kan jeg si at hunden min elsket disse godbitene, hun likte dem faktisk så godt at etter hun hadde fått en godbit for å være flink å komme på plass så satt hun seg rett ned igjen og bare stirret på meg til jeg ga henne en godbit til, og det sier ganske mye med tanke på at hun somregel er over alle hauger så fort hun har fått belønningen sin. Med andre ord en stor hit hos henne!

Jeg har et par issues med produktet desverre. Jeg liker jo at hun liker smaken, helt klart, men jeg syns kubene var for porøse og smuldret veldig lett opp. De er med andre ord ikke så godt egnet til bruk som godbit under trening, da de smuldrer lett opp i lomme eller godbitpose. Da jeg mottok godbitene var faktisk halve posen smuler, og det blir veldig lite godbit for pengene om man skal kjøpe den selv.

På en annen side tenker jeg at de kunne vært veldig gode strødd over vanlig fõr som apetittvekker for småspiste hunder. 

Så om jeg kunne ønske meg noe så hadde det vært en fastere og ikke så smuldrete godbit, med samme smak som hunden helt tydelig elsket.

En annen ting jeg reagerte litt på er at jeg ikke finner noen sted hvor produktet blir produsert og hvor kjøttet de bruker kommer fra, og det er noe som gjør meg skeptisk…

Gjennkjøp?

Meget mulig,men da som appetittvekker og ikke treningsgodbit! (gitt at jeg greier å finne informasjon om produksjonssted og vareopprinnelse).

Noen andre som har prøvd denne? Hva syns hunden din?

 

#hund #vom #godbit #hundetrening #dressur #hundedressur #hundemat #produkttest #provit #norskdyrematas #husky #likenshare

6 kommentarer
    1. Happy and healthy paws: Jeg husker jeg brukte mye sånne frysetørkete godbiter til min “lille” når hun var unghund, men sluttet med det siden det var ganske dyrt og mesteparten smuldret opp desverre :/

    2. Du får Provit frysetørka storfevom i større biter også. Jeg bruker dette av og til når hundene mine skal ha noe ekstra, eller som for/tilleggsfor på kortere overnattingsturer vår/sommer. Det er energirikt og smaker tydeligvis godt synes de. Jeg lar bitene stå i bløtt en stund før de får maten. Så vidt jeg vet er Provit produsert i Norge. Koster noen kroner, da 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg