Produkttest: Maarud Røffe Rifler Grillet Ost og Løk!

Jeg har vært så utrolig heldig å motta en produktpakke fra Maarud som inneholdt nyhetene som kommer til å dukke opp i butikkene fremover, OG en Maarud – buff som jeg etterlyste i DETTE innlegget. Jeg gleder meg allerede til å ta den med ut på tur, den er faktisk fõret også så den er supercomfy!

Angående nyhetene så greide jeg å vente sånn ca. en time før jeg kastet meg over den første posen, måtte jo spise middag først! Fort.. Og her er det noe for enhver skulle jeg tro!

Den første jeg prøvde har jeg tenkt å skrive litt om nå, og det var fra den nye linjen Røffe Rifler, av smaken Grilet Ost og Løk.


Bildet er lånt fra maarud.no

Som det står på posen er fokuset her sprøe flak og masse smak, og det er akkurat det det er: MASSE smak! Den var faktisk såppas sterk at den minnet litt om sourcream & onion, bare uten de persilleflakene (eller hva nå enn de grønne flakene på Sourcream & Onion potetgull er..). Den smaker først vanlig ost og løk og så smaker den bare mer og mer syns jeg, jeg ble faktisk sittende å tenke “hvordan har de fått den til å smake så mye? Altså ikke sterkt.. bare… mye”? Ellers skal dette være en riflet chips som er V-formet for masse smak. Hva som får en V-formet chips til å smake mer enn en O-formet chips får noen prøve å forklare meg for det er jeg ikke helt sikker på, jeg tenkte heller ikke så mye over at den var V-formet.. kanskje jeg bare var for opptatt med å spise den til å legge merke til formen?

Jeg huket også tak i mamma og pappa for å høre hva de syns om den nye smaken og den ble godt mottatt. Pappa sa at smaken var såppas kraftig at det kunne vært godt med rømme til, og det kunne det nok også for de som liker det, med andre ord ikke meg. Jeg liker min chips for seg selv! Og med det så mener jeg både uten tilbehør og uten noen jeg må dele med!

Jeg likte forsåvidt innpakningen også, sterke farger, det liker jeg nesten alltid. Størelsen var også grei. Men hvem er denne macho mannen på forsiden? Er han Maarud potetgull-hugger? Jeg tror det, for det står nemlig at det er hogget i potet på info siden om produktet. IIsåfall har han gjort en god jobb for denne chipsen var det smak i!  

Når det gjelder valg av navn og smakskombinasjoner så er det ikke noe som kjennes helt nytt og villt, det er ikke kapers og struts liksom, men smaker vi kjenner fra før av, bare litt annerledes.

Dette med at de tar utgangspunktet i en smak som finnes fra før av gjør også at det ikke føles for skummelt å prøve dem, men heller ikke så nyskapende at man tenker WOW den MÅ jeg ha! – bare ved å se på navnet. Med andre ord både positive og negative sider ved å spille på allerede eksisterende smaker. Når det er sagt så håper jeg at mange kommer til å la seg friste med å smake for jeg synes dette var veldig godt. Det er som den gamle smaken, bare bedre.

Hadde vært interessant å høre litt om brukerprofilen til denne linjen, hvem den er myntet på osv, jeg gjetter at den antakeligvis er myntet på menn i og med at det er veldig lite feminint over både navnet og pakningen, men det gjør da virkelig ingen ting så lenge jeg også får lov å spise den.

Ellers gleder jeg meg til å prøve de andre smakene og vil samtidig gi Maarud creds for at de har kommet med en liten potetgull pose! Dette er noe jeg liker veldig godt, og selv om jeg er ganske sikker på at den er myntet på barn, i og med at den heter Salt Sjørøver Gull, så tror jeg det er mange voksne som kommer til å kjøpe den til seg selv også. 80 grams poser er nemlig meget praktisk. Enda en positiv ting med akkurat denne pakken er at den er krydret med mineralsalt som inneholder mindre natrium enn vanlig salt.


Også dette bildet er lånt fra maarud.no

Vil du lese mer om Røffe Rifler Grillet Ost og Løk kan du gå HER, og vil du lese om Salt Sjørøver Gull kan du gå HER.

Apropos! Da jeg var i butikken i dag så la jeg merke til at de hadde fått alle smakene av Røffe Rifler i hyllene og også denne lille sjørøverposen, hvem skal løpe ut og lete?!

 

#maarud #produkttest #røfferifler #chips #potetgull #maarudsåmaarud #grilletostogløk #mat #dessert #snacks

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg