Produkttest: Solo 80 år Jubileumssmak; Melon & Sitron!

I dag ble det noen impulskjøp i butikken av nyhetene som er kommet, blant annet denne brusen: Solo melon & Sitron!

km9nmIlF2V

Check it, du kan til og med se de små ivrige fingrene mine…

Den er den første av flere smaker som kommer i sammenheng med at Solo fyller 80 års jubileum. De skal da fiske frem våre favorittsmaker gjennom tidene i et begrenset opplag. Ifølge Solo.no skal det også være “noe stort på vei”, hva nå enn det skal bety? Det er faktisk også det eneste som står på solo.no så det er ikke akkurat den mest informative produktsiden jeg har vært innom! Det står også at man skal følge med på Facebook.. men altså, hva med en liten link? Solo er nemlig ikke den første som dukker opp når man søker på “Solo” på Facebook… Jeg fant til slutt DETTE innlegget på Ringnes sin Facebook side og DER var det endelig en link!

Anyways, over til produktet!


Bildet er lånt fra Solo sin Facebookside.

Utseendet er greit, en litt dypere og kanskje en tanke mer grumsete gulfarge, og en emballasje med gult og litt grønt gjorde at jeg så flasken med en gang. Jeg tror faktisk jeg likte disse fargene bedre en den originale røde emballasjen. Pluss at de har tatt en smart en og gjort om S’en i Solo til et 8-tall og O’en regner jeg med skal være en null, da blir det 80 da vet du! Sånn siden det er 80 års jubileum, pretty smart.

Det skal sies at jeg veldig sjeldent kjøper brus med sukker, da jeg er pepsi max avhengig til de grader, men når jeg kjøper sukkerholdig brus så er det ofte enten Vanilla Coke eller Fanta Exotic. Denne smakte litt Fanta Exotic, bare mildere og friskere syntes jeg. Ikke egentlig sur, men man kjenner igjen sitronsmaken bakerst på tunga, litt syrlig. Noe som overasket meg var at man faktisk kjenner melonsmaken, og det er kanskje også dette som gjør den såppas mild og god. Jeg hadde forventet at melonsmaken skulle gå bort i den sure sitronen, men det gjorde den da altså ikke, syns denne var søt, syrlig og faktisk veldig god! 

Lurer på hva den nesten Jubileumssmaken blir? Noen som har tenkt å smake?

Gjennkjøp? Kanskje, om jeg skal unne meg en brus med sukker. Ellers hadde det vært veldig gøy med noen jubileumssmaker uten sukker 🙂 Kanskje selskapene til og med kunne vært så gærne at de søtet med Stevia?

11 kommentarer

Siste innlegg