Produkttest: Nidar Fylte SjokoladeEgg med Kremet Melkefyll

Jeg føler at det er sjeldent jeg skriver en negativ vurdering av et produkt jeg har testet, men det blir litt feil å skryte av noe jeg syns virkelig er et under middels produkt. Derfor skal jeg i dag skrive hva jeg syns om Nidar Fylte SjokoladeEgg med Kremet Melkefyll.

Da jeg først så disse i butikken på fredag ble jeg ganske excited, jeg likte den friske turkise fargen på pakken og de søte gule kyllingene. Det minnet om påske. Det gledet meg også at det var et nytt produkt med melkekrem fordi det er virkelig en av mine favoritter og såvidt jeg husker så finnes det nå bare to produkter på markedet med melkefyll; Freia Melkebart og Freia Påskeegg. Jeg forventet vel at disse eggene skulle være noe liknende Freia Påskeegg bare i mindre størelse. Det var de ikke. 

Skuffelsen startet vel allerede da posen ble åpnet og min med-tester Morten utbrøt at “de er jo ikke runde!”. I og med at det var egg så hadde vi vel begge forventet at de skulle være formet som egg, men disse var eggformet på ene siden og flate på den andre siden. Litt kjedelig. De var heller ikke pakket inn individuelt, noe som ga dem et litt billig preg syns jeg. Men hei, pluss for å ikke belaste miljøet med enda mer papir!

Smaken var vel egentlig det mest skuffende. Sjokoladen ligger i et tykt hardt lag rundt kremen, og jeg er somregel veldig glad for mye sjokolade men denne var litt merkelig på smak og hadde en voks-aktig følelse i munnen. Melkekremen var også ganske hard og smakte i grunn ingen ting. Jeg hadde forventet en mykere krem med litt tangy men søt smak slik jeg har opplevd melkefyll fra Nidar før. Dere husker kanskje “Plommen i Egget” fra påsken i fjor? Den syns jeg var veldig god og hadde kanskje sett for meg noe mer som den.


Bilde lånt fra Nidar.no

Med andre ord; ikke god smak og ikke god konsistens. Og da er det på en måte ikke så mye annet å hente… Nei jeg ble virkelig skuffet ovet dette produktet, absolutt ingen vinner hos meg.

Disse kunne jo ha vært så gode med bare et par små endringer! Mye fyll og mye sjokolade er somregel veldig positivt, men her fungerte det bare desverre ikke…

Fant forresten ikke noe info om det nye produktet på Nidar.no, og ikke på Facebook siden deres heller. Det er også grunnen til at det bare ble et dårlig mobilbilde av produktet og ikke noe offisielt bilde fra produsenten.

Terningkast; Nei.

 

 

#nidar #sjokolade #fylteegg #fyltesjokoladeegg #påske #påskeegg #melkekrem #produkttest #melkefyll #plommeniegget #mat #dessert #smågodt #godteri #matblogg #thevanillamonologues

7 kommentarer
    1. Åh nei! Jeg som trodde dette var akkurat det samme som “Plommen i egget” :/ Jeg ELSKET jo dem, men har ikke sett dem i butikken i år. Da blir det vel gode, gamle Freia Påskeegg her 😉

    2. Ja, hva skal man si… Det største problemet med dette produktet slik jeg ser det, er at melkekremen er altfor hard og søt. Sjokoladen rundt selve kremen er også i hardeste laget, men hovedproblemet er melkekremens konsistens. Fjorårets variant (Plommen i egget) smakte nok bedre, men Freias variant overgikk den også. Synes det er ingen som har klart å overgå den enda. Liker vanligvis Nidar sin sjokolade best, men her må de se seg forbigått av konkurrenten på alle plan!
      Kjære Nidar, hvorfor må dere ha så mye sukker i? Dette var kvalmende søtt, synes jeg. Dere kunne sikkert ha redusert sukkerinnholdet med 15-20% uten at folk hadde klaget av den grunn. Sukkeret “dreper” jo all smak. Hvis det er sukkersmak jeg vil ha, kjøper jeg meg heller et sukkerspinn.
      Hva med å få hønene deres til å legge noen mindre søte egg til neste påske? Foreslår også at dere lager dem små og ovalformet sånn som egg skal være, med et ganske tynt lag sjokolade og med melkekrem som er myk og fin. Får dere til dette? Hvis ikke, se til å få lånt noen høner av Freia! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg