Produkttest: Q-meierienes Skyr Kirsebærkyss!

Nå har jeg ENDELIG fått kloa i et par bokser med Skyr Kirsebærkyss! Det tok sin tid, jeg så dem ikke noen steder, men nå har den vist dukket opp rundt her også.

Skyr Kirsebærkyss er det nye tilskuddet til Skyr-familien produsert av Q-Meieriene, som selv beskriver produktet slikt: 

“SKYR® kirsebærkyss er et smakfull mellommåltid fra Q-Meieriene som gir deg en god start på dagen. Godt med god samvittighet!”

Ikke så mye informasjon om den med andre ord, men det er kanskje begrenset hvor mye man trenger å si om et produkt som folk generelt kjenner fra før av.

Litt statistikk for de som er opptatt av det er næringsinnholdet:

Beger 175 g      
Næringsinnhold per 100 g
 
Energi kcal 78 kcal
Energi 331 kJ
Protein 10 g
Karbohydrat 9 g
– hvorav sukkerarter 9 g
Fett 0,2 g
– hvorav mettede fettsyrer 0,1 g
Kostfiber 0,1 g
Natrium 0,04 g
Kalsium 97 mg
Informasjon lånt fra www.qmeieriene.no
Næringsmessig helt okej syns jeg da. Kunne kanskje ønsket meg bittelitt mindre sukker kanskje, men det er absolutt ikke ille sammenliknet med andre yoghurter, og akkurat like mye sukker som i Skyr Vaniljevilje som jeg spiser så godt som hver eneste dag. Ikke noe målbart fett, det er alltid en positiv ting, og godt med proteiner. Også godt med kalsium, positivt for meg som ikke drikker melk! Med andre ord en typisk god Skyr.
Smaksmessig syns jeg dette var en god opplevelse, den minnet om kirsebær drikkeyoghurt fra Tine, som jeg alltid har likt. Den er god og søt, men ikke for søt heller, ganske rund i smaken syns jeg.
Konsistensen er tykk og kremete, det forundrer meg alltid hvor kremete Skyr kan være selv uten fett. Jeg finner også noen få biter av kirsebær i denne koppen. Kanskje det til og med kunne vært flere kirsebærbiter?
Akkurat denne skyren har ikke musli lokk på toppen, og det gjør at du kan velge å spise den enten alene, eller legge til den muslien eller frokostblandingen du liker best. Selv har jeg spist den både med Vita Hjertego’ Blåbær og Tranebær, og Kashi Go Lean Crisp (også med blåbær og tranebær). Begge deler var veldig godt!
Jeg trenger vel kanskje ikke å fortelle om det blir gjennkjøp eller ikke, svaret på det spørsmålet bør være ganske tydlig: Ja! Har allerede en ny boks i kjøleskapet!
4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg