Produkttest: Wonka Millionaires Shortbread Bar!

Bilde fra Google

Som mange av dere vet så er jeg vanligvis ikke en karamellperson, men damn, den her var god!

Såvidt jeg kan forstå av merkingen er denne produsert av Nestlé, men importert av Lime Nordic AS.

Dette er da en fast men kremete (det er ikke rennende karamell altså, det er bare veldig vanskelig å beskrive den munnfølelsen her!)  karamell med crunchy shortbread biter. Shortbread er en crunchy vaniljekjeks. Karamellen smaker veldig engelsk karamell om noen skjønner hva jeg mener. Den smaker mye, søt men også noe annet..

Det hele er trukket med et godt, tykt, lag søt melkesjokolade og delt i fire ruter med en Wonka “W” på hver rute man kan knekke av.

Kalorimessig var dette en liten luring, hele 200 kalorier per bar, men honestly, hvem spiser sjokolade for å være sunn…?

Jeg ble først tiltrukket av den fine lillafargen og ordet “Wonka” som, sammen med den kjente fonten, med en gang førte tankene til filmen Charlie og Sjokoladefabrikken. Husker dere den?

Den ble utgitt i 2005 og er en filmatisering av boken av samme navn skrevet av vår alles kjære Roald Dahl. De som husker filmen eller boken husker vel også de magiske sjokoladene og godteriene som ble laget på Willy Wonka’s fabrikk, og jeg merket at jeg faktisk forventet litt magi da jeg så dette navnet på en sjokolade.

Den var kanskje ikke magisk, men den var innmari god! 

Jeg vet faktisk ikke hva mer jeg kunne ønsket meg av dette produktet, det var overaskende godt. Men jeg kunne kanskje ønsket meg litt mer gimmick rundt det? Det var jo en ren tilfeldighet at jeg så denne i sjokoladehyllen, og filmen den refererer til er jo tross alt 9 år gammel, er ikke sikkert alle husker den. Jeg er veldig for å lage en big deal ut av nye lanseringer, make an effort! Jeg tror det hadde vært veldig gunstig for salget også, fordi embalasjen sier ikke så mye om hva man får, og hvor mange er det egentlig som vet hva shortbread er? Spesielt av barn, som kanskje først og fremst blir tiltrukket av den fine fargen og den morsomme skriften.

Det jeg tenker er: er dette en feiring av Roald Dahl? Så vis det! Er det en lansering i sammenheng med en ny bok eller dvd? Lag en kampanje med produktaktuelle gaver til barna og kanskje et oppskriftshefte til de voksne! Apropos oppskrifter så var noe av det første jeg tenkte at jeg ville putte denne baren i en brownie, nam!

Er det flere som har smakt på denne? If not, så syns jeg du skal det!

Gjennkjøp? Ja!

 

 

#produkttest #test #willywonka #limenordic #thevanillamonologues #sjokolade #nyttprodukt #nyeprodukter #mat #matblogg #dessert #bakeblogg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg