Iskrem Nyheter Round-Up Våren 2014!

Dette er noe jeg skulle gjort for lenge siden, jeg har ment å gjøre det i flere uker nå, men det har bare ikke blitt til det, så da tar vi rett og slett alle på en gang!

Det har vært mange nyheter på iskremfronten de siste måndtene og jeg har ikke sagt så mye om det. Men jeg har testet en del av dem, og det er båre positive og negative responser jeg har på lager her.

Vi kan jo først starte med å ramse opp de nyhetene jeg har testet:

  • Ben & Jerry’s Peanutbutter Cup mini/porsjonsbeger
  • Haagen Dazs Secret Sensations Creme Brulee
  • Royal Bar Karamell og Salte Mandler
  • Dream Blåbær og Sjokokjeks 0,8L (Diplom Is)
  • Ben & Jerry’s Core All or Nutting

Det ble vist en del. Puh! Vel, la oss starte med det beste først!

 

Ben & Jerry’s Peanutbutter Cup Mini / Porsjonsbeger:

Dette er på en måte ikke heeeelt en nyhet, da det ikke er en ny smak. Men det er en ny størrelse!

Personlig ble jeg veldig positivt overrasket over denne lille nyheten. Smaken er like god, og det er like mange, om ikke MER biter av peanutbutter cup. Hvorfor? Fordi de har gjort den lille genistreken å lage bittesmå peanutbutter cups til denne mindre utgaven av isen. Disse porsjonsbegerne er da altså stappet full av bittesmå nydelige peanutbutter cups. WIN!

Er ikke dette den søteste lille peanutbutter cup’en du har sett i ditt liv?

Gjennkjøp: Ja, JA! Jeg har allerede fylt opp fryseren!

 

Haagen Dazs Secret Sensations Creme Brulee:

Dette er én av to nyheter fra Haagen Dazs denne våren, og liker du krokan is kommer du til å elske denne.

Det er lys karamellis med masse små krokanbiter og en hel haug med flytende mørk karamell som åpenbarer seg i små “kulper” i isen etter du har tatt et par biter av den.

De har jo tatt seg bryet å illustrere karamellsausen på boksen og da forventer man på en måte at det skal følges opp med en del av det i produktet også, og det gjør det heldigvis. Det er virkelig en saus også, ikke tyktflytende karamell. Og jeg tok meg selv i å sitte og lure på hvordan de holder karamellen så flytende samtidig som isen er frossen.

Fancy innpakning også, jeg liker den jeg! Lekkert med mørkt og gull.

Jeg ser for meg at denne isen hadde passet perfekt med en kopp svart kaffe. Krokanen er faktisk såppas mørk at jeg syns jeg aner noen undertoner av kaffe. Veldig godt dessert-is!

Gjennkjøp: Ja.

 

Royal Bar Karamell og Salte Mandler:

Bildet er lånt fra http://www.diplom-is.no/

Denne var god. Virkelig god!

Vaniljeisen smaker godt av vanilje og er kremete som bare det! Det er kvalitet i den konsistensen her!

Karamellen er søt og mandlene er salte, men ikke for salte. Sjokoladen rundt er også god på smak og smakene utfyller hverandre godt. Det var akkurat passe mengde myk karamell.

Den eneste klagen jeg har er at det kanskje kunne vært litt mer mandler.

Emballasjen er helt greit, no big whoop.

Gjennkjøp: Klart ja.

 

 

Dream Yoghurtis Blåbær og Sjokokjeks:

Bilde lånt fra http://www.diplom-is.no/

Produsenten selv beskriver denne isen som “Yoghurtis med smak av blåbær og vanilje, tilsatt blåbærsyltetøy og sjokokjeks”.

Blåbærdelen var forsåvidt grei, søt, blåbæraktig. Men sjokokjeksen var.. rar, at best. Det er på en måte klumper eller kuler av sjokoladekjeks som først smaker mørk sjokoladekjeks og så etterhvert smaker det bare bittert og rart.. Den var helt malplassert sammen med blåbær og vaniljeisen syns jeg. Kanskje om kjeksen i seg selv hadde smakt bedre. I teorien så bør det jo funke; søt is, litt mindre søt kjeks og et syltetøy rippel. Men for meg så gjorde det dessverre ikke det. Det var rett og slett bare ikke gdot. Hadde den vært uten kjeksen så kanskje, da kunne jeg sett for meg å bruke den som tilbehør til pai eller kaker, men med kjeksen ble det bare rart og kjeksen tilføyde ikke noe positivt til smaksopplevelsen.

Gjennkjøp: Nei, jeg spiste ikke opp boksen en gang.

En is jeg gleder meg til å prøve, derimot, er Lollipop Minis, jeg tror unger kommer til å ELSKE disse små-isene. Og foreldre kommer til å like dem fordi de er små, og hver unge kan få hver sin uten at de får i seg alt for mye på en gang. De ser jo ganske søte ut?

Bilde lånt fra http://www.diplom-is.no/

 

Ben & Jerry’s Core All or Nutting:

Bilde lånt fra Ben & Jerry’s Facebook sider.

 

“All or Nutting” er én av tre nyheter fra Ben & Jerry’s denne våren.

Det er Hasselnøtt is på ene siden, mørk sjokoladeis med sjokoladebiter på den andre siden, og hasselnøttsjokolade fudge i midten. 

Dette var heller ikke en vinner for min del, og jeg er som regel veldig positivt innstilt til Ben & Jerry’s.

Nå, ikke missforstå, det er en god is, faktisk er det flere is, men kjernen gjør ikke noe for smaksopplevelsen. Sjokoladeisen er god, hasselnøttisen er god, men hasselnøttsjokolade fudgen i midten? Not so much… det hadde vært mye bedre om den smakte (og hadde konsistens som) for eksempel Nugatti eller Nutella. Det var i grunn det jeg forventet også, men den var  mer tykk og kornete.

Det jeg tenker er at om man har et bra produkt og så tilsetter en ekstra ting som ikke tilføyer noe positivt så trekker det ned for hele produktet, og det er det som skjer her føler jeg.

Positive sider ved produktet er at dette er et Fairtrade produkt. De to isene er også gode på smak og konsistens. Men gjennkjøp? Nei.

 

Da gjenstår det bare å si at jeg håper mange av dere løper ut og prøver de forskjellige isene uansett hva jeg måtte mene om dem, og jeg håper dere gjør dere opp deres egne meninger. Det er jo ikke noe som er så forskjellig som folks smaksløker. Så gå ut og bruk smaksløkene dine, og fortell meg gjerne hva du syns!

 

 

#iskrem #icecream #peaceloveandicecream #fløteis #matblogg #mat #dessert #dream #diplomis #royalbar #benandjerrys #benandjerry #haagendazs #matbloggsentralen #bakeblogg

7 kommentarer
    1. NAM sssååå deilig! jeg vil også smake på alle sammen!
      Hadde blitt såå smiiilende om du tok en titt innom bloggen min <3
      Xoxo Prinsessen. blogg.no !

    2. Spennende med masse nye istyper 🙂
      Misunner deg på en måte at du har testet alle, men samtidig ble jeg litt småkvalm av å tenke på det, hehe 🙂
      Blir nok en del isspising her, når været blir varmere 😀

    3. Elsker bloggen din! Kjempegøy å følge med, og for en is-elsker som meg selv var dette et populært innlegg 🙂 Er det lov å ønske seg bilder av selve isen?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg