Sukkerfri Melkekremtrøfler med Hvit sjokolade og Kokos!

I går var virkelig den store bakedagen for meg. Jeg laget disse nydelige sjokoladetrøflene OG bakte en stor banankake med hjemmelaget karamellsaus.  I tillegg har har jeg flere idéer på lur som jeg har tenkt å sette ut i livet i nærmeste fremtid. Med andre ord, mye godt å glede seg til her på bloggen!

Denne oppskriften er utrolig enkel, og utrolig god, så det er egentlig bare å sette i gang!

Anywho, disse trøflene er sterkt inspirert av fyllet i Linda Stuhaug sine “Hjerteegg” . Hun slutter liksom ikke å være genial hun! Det er en ren glede å lese bloggen hennes, det må jeg virkelig si. OM du mot formodning ikke har hørt om henne enda så anbefaler jeg på det sterkeste å ta en titt på alt det nydelige og sukkerfrie hun lager.

Nå, over til trøflene! Jeg har laget disse med sukkerfri sjokolade som er søtet med stevia og inneholder litt kokos. Jeg syns det var innmari godt med den svake kokossmaken i tillegg til den hvite sjokoladen, men liker du ikke kokos så velger du heller ren hvit sjokolade. Den jeg brukte inneholder også litt kokosflak, og om du vil kan du alltids tilsette enda mer kokosflak for å gjøre trøflene litt mer chewy og kokosnøttete! Om du vil kan du også rulle dem i kokosflak istedenfor kakao, det er egentlig bare fantasien som setter grenser her. Bland inn de smakene du liker best!

Du trenger (8-10 trøfler) :

100 gram Philadelphia 

160 gram Hvit sjokolade med kokos, sukkerfri (jeg brukte Cavalier Stevia sjokolade)

4 ss Sukrinmelis

1-2 ss kokosflinger (valgfritt)

Usøtet kakao

 

Du gjør:

Sett Philadelphia osten i en bolle og la den bli romtemperert.

Smelt den hvite sjokoladen over lav varme og visp inn i Philadelphia osten.

Visp inn Sukrinmelis litt etter litt, og tilsett så kokosflingene.

Putt bollen i kjøleskapet i 30-60 minutter. Deigen skal bli fast, men ikke steinhard.

Skyld hendene dine i kaldt vann før du begynner å forme trøflene. De er veldig sensitive for varme og kan komme til å smelte om de ikke er tilstrekkelig avkjølt, eller om du er for varm på hendene.

Scoop ut en spiseskje av massen og form til en kule. Rull den så i kakao eller kokos og sett på en plate dekket med sølvfolie eller bakepapir. Fortsett til du har brukt alt av massen, jeg fikk ca. 8 trøfler.

Sett trøflene i kjøleskapet igjen i ca. 30 minutter. Du kan også sette dem i fryseren, da litt kortere tid.

Oppbevares i kjøleskap til de skal spises.

 

 #påskegodt #påskekake #påske #melkekrem #sjokoladetrøfler #chocolatetruffles #whitechocolate #whitechocolatetruffles 

#sukrinmelis #funksjonellmat #sukkerfri #sugarfree #cacao #godtno #Matbloggsentralen #matblogg #kakeblogg #stevia

4 kommentarer

Siste innlegg