Produkttest: Sport Lunch Power Break 1 & Sport Lunch Power Break 2!

Er det flere som gleder seg til nylanseringene 1. Mai? Jeg gleder meg som en liten unge, og jeg tenkte jeg skulle dele en liten nyhet med dere mens vi venter. En liten oppvarming rett og slett.

Det er mye å glede seg til fremover mot våren og sommeren. Det er rett og slett litt ekstra gøy å være matblogger når det er produktslipp!

Den kjente Sport Lunch Power Break relanseres nå under navnet Power Break 1, og har fått en liten venn! Nemlig Power Break 2!


Bildet er lånt fra www.cloetta.no

Produsenten Cloetta har følgende å si om Power Break 1: “Smaken her er den samme som før – sprø kjeks, toffee og hasselnøtter – dekket av deilig melkesjokolade. Power to get there!”

Og om Power Break 2: “Nyheten til Powerbreak er en chunky sjokoladebar med deilig sjokoladenougat og mandler. Power to get there!”

På selve pakken står det også det samme, i en tegneserierute, bare på engelsk. 

Så hva syns jeg?

Power Break 1:

Kjeksen er virkelig sprø, men ikke tørr. Og smaken av hasselnøtt er absolutt tilstede. Man kjenner også bittesmå biter av hasselnøtt på tungen. Toffee’en er myk og glatt, søt og god, men ikke overskyggende. Melkesjokoladen er søt og god, og ligger i et tykt lag rundt sjokoladebaren. Jeg kan ærlig innrømme at jeg syntes denne var utrolig god. Smakene komplimenterer hverandre og det er akkurat passe mengde av de forskjellige komponentene. Sjokoladen ser også faktisk helt ut som den gjør på reklamebildet, og det er veldig positivt. Ikke noe McDonalds- bildejuks her!

Emballasjen er egentlig ganske kul, med et comic book (tegneserie) design, rød skrift og comic book effekter i skriften. Dette gjør at den skiller seg ut, noe som alltid er positivt når det kommer til emballasje. Man vil få kunden til å legge merke til produktet man skal selge. Valget av type design får meg til å tro at Cloetta her har sett seg ut en ung kundegruppe; barn og ungdom tenker jeg.

Det er heller ikke for “voksne” smaker, som mørk sjokolade eller chilli. Dette er ikke en sjokolade som legger sjul på at den er usunn, men den fremhever det heller ikke. Den fokuserer heller på at; ja, denne sjokoladen er stappfull av energi, og det er det den er ment for å være!

Personlig kommer jeg nok ikke til å bruke denne i trenings/sports – sammenheng, men heller som det den er: en veldig god sjokolade.

Gjennkjøp: Dessverre for midjemålet; ja!

 

Power Break 2:

Denne baren er ikke én sjokoladebar, men to små. Hver bit har chewy nougat med en svak sjokoladesmak, bittesmå biter av mandler og et lag melkesjokolade. Jeg merket ikke så mye til mandlene her, jeg merket såvidt bitene i munnen, men de smakte i grunn ingen ting, og ble derfor litt unødvendige. Nougatten er ok, men heller ikke supersmakfull. Det smaker hvit nougatt med et streif av sjokolade. Nougatten er tykk og litt vanskelig å tygge gjennom. Den setter seg også lett i tennene. Den kunne med fordel vært mykere og lettere å tygge. 

Sjokoladen smaker godt den, men det kunne gjerne vært et tykkere lag av den.

Smakene er litt småkjedelige og jeg føler ikke at de skiller seg ut noe særlig, eller tilfører noe spennende til markedet.

Designet er det samme som Power Break 1, bare i et blått/ turkis fargespill. Jeg la faktisk merke til denne før jeg la merke til “broren”. Det er kanskje ikke så mange sjokolader der ute med denne fargen på papiret?

Gjennkjøp: Nei ingen vinner for meg..

 

 

#produkttest #matblogg #cloetta #powerbreak #test #lørdagsgodt #sjokolade #sjokoladebar #sportlunch #produktslipp #1mai #vårslipp #nylansering

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg