Sukkerfri Triple Berry Bars!

Først må jeg si at dette virkelig er den beste sukkerfrie kaken jeg noen gang har smakt. Den ble så mye bedre enn det jeg kunne forestille meg!

Kokos, mandler, havregryn, vanilje og masse gode bær gir en helt nydelig smakskombinasjon i denne kaken, som er aller best servert lunken med vaniljeis.

De ser ikke så fancy ut, men de ble virkelig gode!

Jeg har tatt utgangspunktet i denne oppskriften og mikset og trikset litt som jeg pleier. Utelatt sukker, tilsatt vanilje osv. Jeg har også brukt mitt eget sukkerfrie jordbærsyltetøy i denne oppskriften, men du kan også bruke sukkerfritt syltetøy fra butikken.

Du trenger:

Bunn:

140 gram smør

200 gram mel

40 gram sukrin gold

30 gram sukrinmelis

1/2 ts bakepulver

60 gram kokosmasse

1/2 ts salt

1/2 ts vaniljepulver

Fyll:

150 gram hjemmelaget sukkerfritt jordbærsyltetøy

150 gram bringebær

125 gram blåbær

Topping:

1 stort egg

30 gram sukrin gold

15 gram sukrinmelis

1/2 ts vaniljepulver

1 klype salt

60 gram havregryn

35 gram mandler, skivet

15 gram kokosflinger

Du gjør:

Bunn:

I en bolle smuldrer du sammen smøret og melet med hendene.

Tilsett resten av ingrediensene og bland godt.

Trykk ut i en browniepanne eller en ildfast form.

Prikk bunnen med en gaffel.

Stek på 180 grader i 15-20 minutter, eller til bunnen er gylden rundt kanten.

Fyll og Topping:

Bre syltetøyet over bunnen.

Fordel bringebær og blåbær over syltetøyet, sett til side.

I en bolle mikser du egget og sukrin gold/sukrinmelis til det skummer.

Ha i resten av ingrediensene og bland godt.

Fordel toppingen over bærene, det skal ikke dekke helt.

Stek på 180 grader i ca. 15-20 minutter, eller til toppingen er gylden.

La avkjøle i pannen.

Server gjerne med krem, vaniljesaus eller en scoop vaniljeis. Det er mange gode alternativer med lite sukker!

#bringebær #blåbær #jordbær #mandler #kokos #almond #coconut #norsksommer #smakenavsommer #smakforalle #godtno #matbloggsentralen #bakemag #sukkerfri #sugarfree #healthyeating #suntoggodt #sukringold #matblogg #kakeblogg #smuldrepai #pai #sukkerfribakst

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg