Vegan White Chocolate Raspberry Popsicles!

Varmen holder seg vist, og da er det nesten umulig å ikke lage mer is. Jeg kan virkelig ikke huske sist gang det var så varmt…

Så her er enda en popsicle-versjon: Vegan White Chocolate Raspberry Popsicles!

I og med at de er veganske så er de veldig allergivennlige, og passer for alle, deriblant de som ikke tåler meieriprodukter.

Disse er veldig enkle å lage, du trenger få ingredienser og når du har dem er det bare å røre sammen og putte i former! Jeg hadde nemlig et glass med Hvitt Sjokoladepålegg fra AVE og lurte veldig på hva jeg skulle bruke det til. Neste gang jeg kjøper det tror jeg det blir til bruk i en frosting! Det smaker virkelig hvit sjokolade, og er helt vegansk.

Dette er forøvrig hva som skjer når du prøver å ta bilder av iskrem i 32 varmegrader…

Trenger du å kjøle deg ned? Jeg også!

Du trenger:

400 ml økologisk full fat kokosmelk

200 gram (ett glass) vegansk hvitt sjokoladepålegg

1 ts vanillabean paste

1/2 ts vaniljepulver

100 gram ferske bringebær

Du gjør:

Ha sjokoladepålegg og kokosmelk i en bolle og miks godt sammen til en jevn masse. Dette er lettere å gjøre om ingrediensene er romtemperert.

Miks inn vanillabean paste og vaniljepulver, og til slutt rører du inn bringebærene.

Ha i iskremformer og frys i minst 3 timer før du tar dem ut.

 

#sommer #vegan #veganlife #whatveganseat #veganicecream #popsicles #summer #summerinspo #smakforalle #smakenavsommer #godtno #bakemag #matbloggsentralen #matblogg #morshjemmebakte #5omdagen #dairyfree #eggfree #glutenfree #kakeblogg #dessertblogg #iskrem #is #ispinner

4 kommentarer
    1. Vikki: Så gøy at det frister! Jeg vil tro at de holder en stund, men jeg kan ikke uttale meg om hvor lenge. Dette er første gang jeg lager dem 🙂 Men jeg vil vel tro at de holder en stund. Du må gjerne prøve og gi meg tilbakemelding 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg