Produkttest: Freia Melkesjokolade Brownie Mix!

Ja, da har jeg endelig fått testet en av bakemixene jeg dro med meg hjem fra butikken her om dagen; Melkesjokolade Brownies fra Freia!

Dette er et helt nytt produkt på markedet, og sammen med Oreo Muffins mixen de lanserte samtidig så tror jeg faktisk ikke Freia har kommet med noen bakemixer før? Rett gjerne på meg om jeg tar feil.

Jeg gjennomfører testen slik jeg gjorde i våres, da jeg testet ut  blant annet Møllerens Devil’s Food Cake fra Love Manuela serien, og vurderer etter emballasje, innhold, fremgangsmåte/instruksjon og smak/konsistens/ utseende.

Emballasje:

Kakemixen kommer i en gul, firkantet boks, med mørkeblå skrift og et stort rødt Freia emblem øverst på boksen. Fargene er lett gjennkjennelige fra Freia Melkesjokolade platene og skaper assosiasjoner til det. Og det er jo bra, med tanke på at det er nettopp Freia Melkesjokolade som skal være spesielt med denne mixen.

Boksen har et litt lekent design, med  illustrasjoner av Freia-kuer, en visp med brownie røre, og en bit med stekt brownie.

Jeg synes designet er relativt klassisk og appellerende, og det er lett å se blant de andre kakemixene, pluss for synlighet!

Innhold:

Pakken inneholder to poser, som hver har illustrasjoner som viser hva posene inneholder. Pose 1 inneholder Freia melkesjokoladedråper og pose 2 inneholder selve bakemixen. Jeg syns det var gøy at også disse posene hadde illustrasjoner! Det gjør det også lettere å holde oversikt mens man baker.

Frengangsmåte/Instruksjon:

Instruksjonen står bak på boksen, og er i 3 trinn merket Røren, Formen og Steking. Det er oversikt over hva pakken inneholder, og hva du kommer til å trenge i tillegg. Det er også et bilde av hvordan browniene skal se ut når de er ferdige, pluss for det. Instruksjonene er enkle å følge, og du trenger bare å røre sammen posen med mix med olje (eller smeltet smør), vann og egg. Deretter har du røren over i en smurt form og strø over melkesjokolade “bitene”. Det er strengt tatt mer dråper enn det er biter, lite minus der. Deretter skal man steke browniene i 35-40 minutter, og la dem avkjøles før man skjærer dem opp. Enkelt og greit.

Pluss for at det står hvor stor formen skal være, og alternativ til rund form om du ikke har en browniepanne. Det er superirriterende å ikke vite hvor stor form man skal bruke når man baker, så absolutt stjerne i boken til Freia for grundig beskrivelse.

Smak/ Konsistens/ Utseende:

Den ferdige brownien har en veldig fudgy og klissete konsistens, selv om den er stekt i 40 minutter. Det kunne med fordel vært enda mer melkesjokoladesmak, eller på den annen side, enda mørkere sjokoladesmak som motstykke til melkesjokoladedråpene. Det smaker søtt, men bittelitt anonymt. Kanskje det til og med kunne vært mer melkesjokoladedråper, eller større biter?

Browniene har en fin tynn flaky skorpe på toppen, og en nydelig chewy sideskorpe. De smaker veldig søtt, og jeg tenker at det ikke hadde vært nødvendig med fult så mye sukker. Kanskje bytte ut litt av det vanlige sukkeret med brunt sukker for en fyldigere smak? De er ganske mektige! Ikke at det trenger å være en negativ ting.

Som noen av dere kanskje har fått med dere fra tidligere vurderinger, så synes jeg alltid det er teit når produktet du sitter igjen med ikke likner på produktillustrasjonen på pakken. Dette er ikke et problem her! Stor tommel opp for at produktet likner helt på illustrasjonen!

Oppsummering:

Jeg er ganske sikker på at disse kommer til å slå kraftig ann hos det yngre publikum.

For min del syntes jeg de var gode, spesielt god skorpe, men manglet samtidig det lille som gir toppkarakter.

Liker du fudgy brownies er jeg ganske sikker på at du kommer til å elske disse.

Vil igjen nevne hvor gjennomført jeg synes emballasjen var. Informativ, godt design, og strålende kvalitet. Virkelig en av de bedre.

Noen som har smakt enda?

Gjennkjøp: Nei. Mest fordi jeg liker mørkere brownies som er enda litt mer chewy.

 

 

#brownies #melkesjokolade #freia #produkttest #matblogg #matbloggsentralen #bakeblogg #kakeblogg #høstslipp #produktslipp #bakemix #chocolate #sjokolade #chewybrownies #fudgybrownies #sebloggen #matfoto #foodphotography

8 kommentarer

Siste innlegg