Produkttest: Freia Oreo Muffins Mix!

Det er bare å innrømme, her tok jeg feil.

Min iboende skeptiker hadde forventet et mye dårligere produkt enn det jeg faktisk fikk, denne mixen var virkelig god!

Jeg hadde mer eller mindre forventet en slapp sjokolademuffins med melisglasur, pyntet med et par oreosmuler. Spesielt etter at jeg testet Freia Brownies med Melkesjokolade Mix var jeg mindre enn begeistret over å prøve denne mixen, men jeg er veldig glad for at jeg gjorde det like vel.

Det jeg fikk, var fluffy muffins med biter av Oreos som smeltet perfekt sammen med resten av røren, og både luktet og smakte Oreos, søt og syrlig kremostglasur, og enda mer Oreobiter på toppen, NAM!

Emballasje:

Mixen kommer i en enkel pappboks, med blått design. Det kommer godt frem hvilke varemerker vi har med å gjøre; Oreo og Freia. Boksen skiller seg lett ut fra de andre bakemixene på hylla, og er lett å få øye på, lurt!

Det er også illustrert hvordan muffinsene skal se ut når de er ferdiglaget.

Innhold:

Mixen består av tre poser; muffinmix, oreobiter og melismix til glasuren. Hver pose er godt merket med innhold illustrasjon av innhold, pluss for det!

Det følger også med muffinsformer, 12 stykker, blå med hvite prikker.

Frengangsmåte/Instruksjon:

Fremgangsmåten er enkel og godt beskrevet, det står både hva pakken inneholder og hva man kommer til å trenge i tillegg.

Gøy at man skal blande inn halvparten av Oreobitene i selve røren og ikke bare pynte med dem. Ellers skal man bare blande mixen med vann, olje (eller smeltet smør) og egg. Jeg ble igjen litt skeptisk da jeg hadde røren min ferdig, den var innmari tynn og litt snodig i fargen.

Melismixen skal blandes med Philadelphia Ost. Jeg regner med at det står spesifikt denne kremosten fordi de eies av samme selskap, men den har også en veldig spesifik småsyrlig smak som passer godt til akkurat denne mixen. Pluss for at melispulveret er såppass lett å røre ut, ingen klumper, og du trenger bare å bruke en skje som det står på pakken.

Det følger med muffinsformer i pakken, som er helt like som de på illustrasjonene, pluss for sammenheng mellom bilde og faktisk produkt. Også pluss for at det står hvor langt opp man skal fylle røre.

Disse muffinsformene er også mye tykkere og stødigere enn hva jeg er vant med fra bakemixer, og man trenger faktisk ikke å putte dem i et muffinsbrett for å få fint stekte muffins. Ofte når man bruker vanlige muffinsformer uten brett har muffinsene en tendens til å skli ut og bli halvflate og veldig lite pene når de steker. Men her testet jeg både i brett og uten, og etter steking kunne jeg faktisk ikke se forskjell på de som hadde blitt stekt med brett og de som ble stekt uten, veldig veldig bra!

Muffinsformene ble heller ikke missfarget under steking, og beholdt både farge  og form, selv etter to dager i kjøleskapet.

Smak/ Konsistens/ Utseende:

Jeg sa vel det meste helt først i innlegget. Muffinsene ble luftige og fine og smakte godt av Oreos, uten å egentlig smake kjempe mye. Jeg ble også fornøyd over at det ikke var noe smak av natron, eller litt kjemisk bismak som det ofte kan være i bakemixer.

Kremen ble akkurat passe søt og syrlig for min del, ostekrem var helt riktig her, og Oreobitene på toppen passet veldig godt til. Det var godt med litt crunchy på toppen av det myke og lutige.

Jeg trodde det kom til å bli for lite krem for alle muffinsene, det så veldig lite ut da jeg laget den, men det ble faktisk helt passe. Nok til at man får pyntet hver lille muffins med hver sin dært krem. Noe mer hadde fort blitt kvalmende tror jeg.

På pakken er det også bilder av pyntede muffins, og der er det tydelig brukt en sprøytepose med stjernetut. Et lite minus for at kremen er ganske glatt og lite fast, så den glir litt ut selv om man bruker sprøytepose, og holder ikke formen noe særlig. Jeg brukte nemlig sprøytepose med stjernetut på mine muffins, og det synes nesten ikke. Eventuelt kunne man jo ha blandet inn mer melis for å få en fastere krem, som egner seg mer til pynting. Men det er også det eneste jeg har å pirke på.

Oppsummering:

Nei hva kan jeg si, jeg er fornøyd jeg altså! Et produkt som rett og slett virker skikkelig gjennomtenkt og godt utført. Bittelite trekk for det med kremen, men skal man lage disse muffinsene kun for kos og bakeglede med ungene så tror jeg ikke det kommer til å bli noe problem. Koselige muffins med vante og gode smaker som harmonerer godt sammen.

Om man ikke allerede er lei Oreos så tror jeg disse kommer til å slå veldig ann, både hos store og små.

Gjennkjøp: Ja, det tror jeg faktisk!

 

 

#produkttest #gjennkjøp #oreos #oreomuffins #freia #bakemix #helgebakst #søndagsbakst #bakeblogg #kakeblogg #matblogg #mat #cupcakes #muffins #matbloggsentralen

10 kommentarer

Siste innlegg