Vegansk marshmallowkonfekt med sjokolade og candycanes!

I dag deler jeg en kjempelett og god oppskrift med dere, nemlig vegansk julekonfekt laget av marshmallows, sjokolade og candycanes! Hva er vel mer julete enn peppermynte og sjokolade?

Den her er så enkel at jeg neeeesten ikke kan kalle det en oppskrift en gang, men det var ett av konfektslagene som slo best til denne julen, så da deler jeg i håp om at andre vil lage noe ekstra digg og enkelt de kan kose seg med i julene som kommer.

Denne oppskriften kan selvfølgelig også lages med produkter som ikke er veganske, men jeg har et par veganske veninner som jeg liker å skjemme bort så da ble det vegansk denne gangen. Det er dessuten veldig greit å ha et alternativ til de som ikke tåler melk, egg, laktose, eller de som ikke vil spise gelatin.

Ingredienser

1 pose marshmallows (1 pose Dandies veganske marshmallows veier ca. 280 gram)

100 gram vegansk melkesjokolade

1 håndfull candycanes eller polkagriser

 

Instruksjoner

Smelt sjokoladen i en bolle i mikrobølgeovnen.

Sett bollen i kjøleskapet noen minutter så sjokoladen tykner. Slik får du et tykkere lag sjokolade på hver marshmallow. Du kan eventuelt dyppe dem to ganger.

Dypp en og en marshmallow i sjokoladen og legg dem over på et brett eller en tallerken dekket med bakepapir.

Knus candycanes i en kjøkkenmaskin. Eventuelt kan du også legge dem i en frysepose og slå løs på dem med en kjevle.

Strø knuste candycanes over hver marshmallow mens sjokoladen fremdeles er flytende.

Sett brettet i kjøleskapet og la sjokoladen stivne.

Sett hver marshmallow i hver sin mini cupcake form og servér.

Oppbevares i en luftett boks i kjøleskapet.

 

5 kommentarer
    1. Hei,
      Lurer på hvor du fikk kjøpt vegan marshmallows? Jeg trodde for min del at det var en ting som hørte fortiden til 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg