Produkttest: Maarud EXXTRA Røffe Rifler Rock Salt!

Produktet i denne testen er tilsendt, men innlegget er ikke betalt.

 

Jeg har vært så heldig å få tilsendt vårens nyheter fra Maarud! Deriblant denne lille godbiten som jeg ærlig innrømmer at jeg ikke hadde så store forhåpninger til, men den overrasket heldigvis, og jeg er glad jeg ga den en sjanse!

Dere er kanskje kjent med Røffe Rifler fra Maarud? Jeg skrev om en av variantene Grillet Ost og Løk, da den kom på denne tiden i fjor. Denne gangen har de røffet riflene opp ekstra mye, med dypere furer i selve chipsen, og rock salt. Rock salt høres jo utvilsomt røft ut!

Jeg hadde nesten forventet meg små kuler med salt, på en heller vanlig og kjedelig chips, bare med større rifler. Men dette potetgullet har nesten litt smak og konsistens som Potet Skruer, bare luftigere og i form av en chip. Smaken er behagelig og rund, ikke for salt, og med et lite hint av… noe som fikk meg til å smatte sånn litt nysgjerrig og fornøyd. Igjen går tankene til Potet Skruer, og da jeg sjekket ingredienslisten så jeg at det faktisk er løkpulver i denne chipsen! Det passet supert og ble ikke for overhveldende, og jeg tror det er dette som gir den runde og gode smaken. Jeg vil nesten si at det er som en Potet Skruer Salt Potetgull – Hybrid!

Salt Potetgull 2.0 om du vil.

De ekstra store riflene er også litt tykkere enn vanlig chips, gir en behagelig tyggemotstand og minner meg om favoritt chipsen min, som Maarud har kommet med rundt juletider et par år nå, en salt chips som av en eller annen grunn har rifler, i motsetning til vanlig salt potetgull. Konsistensen er ikke helt som vanlige chips, litt kortere, men samtidig sprø og ligger godt på tungen uten å klistre eller svi av for mye salt. Jeg tror denne chipsen hadde vært perfekt til dip!

Maarud selv beskriver dette som storebroren til Røffe Rifler, og det kan jeg i grunn skjønne. Det er liksom Røffe Rifler Supersized!

 
Bildet er lånt fra www.maarud.no.

Pakken likte jeg også. Produktet kommer i en 180 grams pose, en mer praktisk størrelse enn større poser syns jeg!

Den er blå, og det formidler jo somregel smaken “salt”! Jeg syns det var en ganske delikat blåfarge, uten at den blir for feminin til å skremme bort det mannlige publikum. Det er jo tross alt Røffe Rifler, og det er en tømmerhogger på! Eller en potethogger strengt tatt… anyways. Tiltalende emballasje: check!

Alt i alt en overraskende god chips med rund og god smak, luftig og sprø konsistens og, våger jeg å si det? Staying power! Jeg tror denne kommer til å slå ann hos de som smaker på den. Da er vel spørsmålet bare om den er tiltalende nok til at folk faktisk prøver den og oppdager at den er anderledes enn “vanlige” salte chips!

 

#maarud #produkttips #potetgull #chips #snacks #matblogg

4 kommentarer

Siste innlegg