Produkttest: Møllerens Fylte Muffins med Vaniljekrem -Bakemiks!

Produktet i denne testen er tilsendt, men innlegget er ikke betalt.

Da er det på tide med en ny bakemix-produkttest syns jeg!

Møllerens har kommet med flere nyheter dette produktlanseringsvinduet, både brødmikser og fancy pizzamel, men jeg falt virkelig for disse muffinsene. ( Pizzamelet har jeg forøvrig ikke prøvd enda, men det står på listen min!)

De av dere som har fulgt med bloggen fra begynnelsen av vet at den aller første posten jeg la ut her var DISSE superenkle muffinsens med vaniljekremfyll og bringebær. Jada, min første post var av en bakemix. Så når jeg så denne boksen i pakken jeg mottok fra Møllerens visste jeg med en gang at jeg ville legge til bringebær. Det er noe med det søte og syrlige sammen som bare er så utrolig godt!

Boksen inneholder papirformer til 12 medium store muffins, og  to poser. En pose med miks til selve muffinsene, og en med miks til vaniljekremen du skal fylle dem med.

Fremgangsmåten er utrolig enkel, og jeg vil si ganske fool proof. Du trenger ikke en gang å ta med deg noe ekstra fra butikken når du kjøper denne mixen, bortsett fra kanskje bringebær da om du vil lage dem som jeg har gjort her. Det står forresten også et forslag bakpå pakken med fremgangsmåte på hvordan du kan lage små eplekakemuffins med samme røren, gøy!

Mixen til muffins skal blandes med olje og vann, og mixen til kremen skal blandes med vann. Det blir ikke enklere enn det altså. Alt du trenger å gjøre er å røre, og så fordele halvparten av røren i muffinsformene som følger med, legge på en liten teskje med krem, og så dekke over med resten av muffinsrøren.

Det hele settes i ovnen og stekes på 180 grader i 25-30 minutter, før du overfører muffinsene over på en rist og avkjøler. Har du lyst å lage disse med bringebær sånn jeg gjorde, så setter du enkelt og greit et bringebær ned i hver dott med krem før du dekker med resten av røren. 

Jeg syns de ble skikkelig gode jeg! Myke og saftige, med en smakfull vaniljekrem inni, og en gylden litt crisp skorpe. Muffinsene i seg selv smaker søtt av vanilje, og kremen smaker ganske likt, men det fungerer. Først syntes jeg det så ut som det var veldig lite krem, men den var god nok til at man bare trengte en liten teskje av den i hver muffin.

Du legger kanskje merke til at jeg ikke inkluderte de medfølgende muffinsformene på bildene mine her? De var fine nok de altså, svarte med gullmønster, men jeg syntes de var så mørke og vinterlige, og nå er det jo vårlig og sommerlig ute! Og da syns jeg Møllerens kunne kommet med noen litt friskere former. Kanskje rosa eller turkise? Eller helt vanlige hvite for den saks skyld. Men det er en liten detalj, det som egentlig teller er jo hvordan muffinsene ble, og de ble kjempegode!

Det er faktisk sånn at jeg tenker: “Hvorfor skal jeg lage muffins fra bunnen av når det er så lett å få et så godt resultat med en miks.” Jeg vet mange kommer til å rynke på nesa nå, og det er absolutt beundringsverdig om du har lyst å lage til og med muffinsene dine fra bunnen av, men jeg gjør det så sjeldent at jeg er ganske sikker på at jeg kommer til å falle for fristelsen og kjøpe denne pakken neste gang jeg skal ha muffins. Fikk faktisk lyst å lage dem igjen til 17.Mai og ta med til lunsjen jeg skal på!

Yup, I said it. Jeg liker bakemixmuffins, I aint ashamed!

 

Gjennkjøp: Ja det tror jeg! Og jeg kommer til å anbefale den til andre også!

 

#bakemix #muffins #cupcakes #vaniljemuffins #vaniljecupcakes #produkttest #møllerens #mat #matblogg #bakeblogg #kakeblogg #17mai

2 kommentarer
    1. Å, de så gode ut! 😀
      Har så vidt kommet litt i gang med baking, og i dag laga vi boller 🙂 Men muffins blir kanskje neste prosjekt – det er jo så godt også 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg