Produkttest: Maarud Original Chips Crème Fraîche & Ramsløk

Produktet i denne testen er tilsendt, men innlegget er ikke betalt.

Oh my… denne var god!

Jeg har vært på testern igjen, og denne gangen var det Maarud Original Chips Crème Fraîche & Ramsløk som sto for tur. Produktet kommer i en pose på 180 gram, og finnes også i smakene Havsalt, Biff & Løk og Paprika & Sweet Chili.

Original Chips er en serie fra Maarud som legger vekt på gode råvarer, og som vistnok bruker den “gamle måten” for å tilberede chipsen, ved å koke den lenge i peanøttolje. Dette skal gi et hjemmelaget preg på chipsen. 

Vi ser jo også her på emballasjen at de går for et rustikk preg med den jerngryten. Personlig er jeg ikke veldig begeistret for grønnfargen, men det er vel hovedsakelig innholdet som er viktig her. Like vel da, jeg har nevnt det før også, kanskje en litt mer autentisk pose i matt papp/papir. Kanskje til og med i hvitt for å reflektere crème fraîche’n? Bare en tanke.

Akkurat det med å gjøre ting på gamle måten skal liksom vekke litt nostalgi i oss tror jeg… Du husker i gamle dager? Når alt ble laget med kjærlighet, og man brukte dagesvis på å tilberede mat med ekte råvarer.. rett fra åkern! Yeah me neither.. Jeg merker med andre ord ikke noe særlig forskjell på denne chipsen som er langtidskokt i peanøttolje, og chips som er kokt i for eksempel rapsolje over kortere tid.

MEN!

Det jeg imidlertid la merke til var hvor utrolig godt dette her smakte! Jeg greier ikke å spesifikt å peke ut crème fraîche og ramsløk som smakene her, men jeg kjenner igjen det syrlige fra meieriprodukter og det litt krydrede hvitløks/løk-aktige som urteinnslaget. En liten titt på ingredienslisten kunne forresten konfirmere at det er både hvitkøk, ramsløk og persille i denne chipsen. Det er vel persillen vi ser på selve flakene tenker jeg.

Smaken er rund og god, og det er godt med krydder på hvert flak. Det smaker ferskt, og chipsen har en skikkelig god og sprø konsistens uten å være harde eller ubehagelige å tygge på. Stort pluss for at det smaker så mye av hvert flak, Maarud har absolutt ikke spart på noe her.

Om du liker Ost og Løk potetgull, eller Sourcream and Onion, så er jeg ganske sikker på at du kommer til å elske denne chipsen!

Kort oppsummert tror jeg vi bare kan skrive “Terningkast: NAM!”

 

#produkttest #potetgull #originalchips #maarud #snacks #matblogg #matbloggsentralen

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg