Produkttest: Brookies fra Møllerens!

Produktet i dette innlegget er tilsendt, men innlegget er ikke betalt.

Nå er det endelig produkttest -sesong igjen, og jeg har vært så heldig å få tilsendt denne nye bakemiksen fra Møllerens! Jeg elsker når det kommer overraskelser i posten, og denne var ekstra hyggelig. Her har nemlig Møllerens satset på noe litt utenfor det de pleier, og laget en miks for det amerikanske bakverket “Brookies”, en sammensmelting av Brownies og Cookies.

Absolutt tommel opp til Mølllerens for å komme med noe helt nytt!

Møllerens oppgir selv at de med dette produktet henvender seg til: “Unge voksne og barnefamilier som bruker kakemikser fordi det gjør det enkelt å bake og gir et godt resultat hver gang”. Tilfeldigvis så er jeg en ung voksen, så her skal det testes!

Pakken består av to poser, én med browniemiks, og én med cookiemiks som også inneholder sjokoladedråper. Dessuten er det også 12 muffinspapir som skal brukes til steking.

Fremgangsmåten er enkel, du blander de respektive posene med en liten mengde vann/olje/smeltet smør og fordeler i formene. Jeg syntes det var litt snodig at kjeks “deigen” ble omtrent like rennende som brownie røren. Vanligvis skal jo kjeks deig være ganske tykk, og kunne formes, men la gå.

Deretter steker du brookiene i ca. 20 minutter og avkjøler.

Jeg hadde virkelig lyst å gi dette produktet toppscore altså. Og det skal sies at jeg kun har prøvd én pakke, og at det er meget mulig at jeg fikk en pakke som det var en feil på, eller som ikke var kompatibel med min ovn. En helt vanlig ovn forøvrig.

Men det som kom ut av ovnen min var ikke helt det jeg hadde forventet.. brownie -laget var ikke stekt noe særlig, og kjeks- laget hang ikke fast på laget under. På noen av brookiene hadde til og med browniedeigen boblet opp og over kanten på formen, veldig rart.

Jeg følte også at de ikke så helt ut som illustrasjonen på pakken, og om du har lest noen produkttester av meg før så vet du at dét er noe jeg faktisk synes er ganske viktig. 

Smaksmessig var det ok, browniene smakte søtt, men kunne godt ha vært sterkere i sjokoladesmaken. Kanskje noen sjokoladebiter hadde vært godt også? Kjeksen var sprø og smakte mildt av vanilje. Sjokoladedråpene merket jeg ikke så mye til.

Jeg sendte med resultatet på jobben til pappa, og der slo de imidlertid veldig ann! OG jeg tror det at du får en 2-i-1 deal her kommer til å bli veldig populært, spesielt hos de minste.

For å oppsummere:

Minus:

  • de forskjellige lagene henger ikke sammen som de skal
  • brownie- laget stekes ikke noe særlig
  • resultatet ser ikke helt ut som illustrasjonen på pakken
  • brookiene kan ikke enkelt fjernes fra formen

Pluss:

  • smaken var helt ok, både ved testing av lagene hver for seg, og sammen
  • enkel fremgangsmåte
  • alternativ instruksjon bak på pakken hvor man kan steke brownien og kjeksen hver for seg og servere med is, og det tror jeg hadde vært veldig godt!
  • du kan sikkert komme unna med å spise brookiene rett fra formen med en gaffel eller en skje
  • etter en natt i kjøleskapet er det enklere å fjerne brookiene fra formen
  • det er gøy med 2-i-1 produkter!

 

Alt i alt skal Møllerens ha credit for at de prøver noe nytt, jeg likte dem, men ble ikke heeeelt overbevist.

På en annen side, de ble superpopulære hos resten av de som fikk teste, så mitt råd er å teste selv og se hva du synes!

 

#produkttest #brookies #cookies #brownies #møllerens #produktslipp #matblogg #bakeblogg #dessertblogg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg