Du har kanskje lagt merke til…

Dere som har fulgt bloggen en stund har kanskje lagt merke til at det er blitt lengre mellom innleggene den siste tiden. Ja, de siste måndtene faktisk.

Det har flere grunner, og jeg har alltid tenkt at det ikke er noe jeg skal snakke om her på bloggen, men i det siste har jeg gått med følelsen av at det kanskje hadde vært bra å si det høyt, og ikke skamme seg. Jeg synes det er utrolig skummelt å prate om dette her i full offentlighet, men kanskje det er på tide. For det er egentlig ingen ting å skamme seg over, og absolutt noe alle burde føle at det er greit å snakke om.

Jeg er en veldig privat person, og har alltid syntes det er vanskelig å snakke om personlige ting som dette, både fordi det er vanskelig å forklare og fordi jeg skulle ønske det ikke var sånn, men jeg har en fysisk diagnose som gjør ting litt vanskelig for meg i perioder. Og da spesielt når det kommer til å være i aktivitet.

Kort fortalt blir jeg veldig sliten veldig fort, og når jeg blir sliten så blir jeg også veldig fort dårlig. Svimmel, kvalm, så sliten at jeg skjelver og egentlig bare vil krølle meg sammen til en ball under dyna. Noen ganger får jeg til og med feber, og det verker i kroppen som om jeg skulle ha løpt en mil, mens jeg i realiteten bare har vært på besøk hos en venninne i en time, eller gjort et par ærender. 

Dette er noe jeg har lært meg å leve med, slik at jeg hele tiden må prioritere hva jeg skal bruke den lille energien jeg har på. Når jeg har brukt energien min, så er det liksom ikke mer å ta av, uansett hvor mye jeg vil! Og det er ganske tøft å godta når man egentlig har lyst å gjøre alt i verden 🙂

En annen ting jeg heller aldri har sagt her før, er at jeg har slitt med angst og panikkanfall siden jeg var rundt 15 år. Jeg har jobbet hardt for at det ikke skal være en like stor del av hverdagen min som det en gang var, og jeg er så takknemlig for de tingene jeg greier nå, sånn som bakingen, bloggingen og fotograferingen!

Derfor ble jeg utrolig glad da en representant fra Bakelyst.no kontaktet meg for en stund tilbake for å høre om jeg var interessert i å begynne å skrive for dem. Jeg hadde tidligere bidratt med en oppskrift og noen bilder litt nå og da, men aldri for betaling, så du kan jo tenke deg hvor lykkelig jeg ble når de faktisk likte det jeg leverte så godt at de ville betale meg for det på fast basis!

Dette er den perfekte jobben for meg blant annet fordi den ikke er for omfattende, pluss at jeg kan gjøre den hjemmefra. Jeg kan til og med gjøre den liggende rett ut, om jeg har en dårlig dag.

Jeg vil fortsette med bloggingen, men jeg kommer også til å sette jobben hos Bakelyst som førstepri, og jeg håper dere vil fortsette å kose dere med oppskriftene mine og dele dem med venner og familie som dere har vært så søte å gjøre hele tiden!

Gå gjerne inn på www.bakelyst.no for å titte litt rundt, både på mine, og på de andre bidragsyterene sine oppskrifter. Det er utrolig mye godt der, og ser du at det står “innlegget er skrevet av Marie H. Roald”, så er det jeg som har vært på ferde!

Og så må du mer enn gjerne følge meg på Instagram, det er ofte at jeg legger ut både bilder og teasers der, før de fulle innleggene kommer på bloggen.

Takk for at du leste 🙂

 

#psykiskhelse #angst #glede #bakeblogg #matblogg #ME 

8 kommentarer
    1. Så sterkt og godt skrevet innlegg Marie Helene. Du er så reflektert og tydelig her, noe som både kan hjelpe og inspirere andre. Ønsker deg lykke til! Hilser masse fra onkel Magne og. Ingunn

    2. Så fantastisk at du har fått en jobb som passer for deg! Og fint at du forteller hvordan du har det, godt for andre som sliter med det samme. Nå skal jeg inn og kikke på bakelyst 🙂

    3. du er ei flott og sterk jente snuppa ! fortsett den gode jobben, og du har overhodet ingenting å skamme deg over 🙂 det beste man gjør med slike utfordringer er å legge bort skammen, jobbe med det og prate om det 🙂 heier på deg !! alltid !

    4. Fint skrevet og tøft av deg å være ærlig 🙂 Har selv en kronisk sykdom som sørger for at jeg ikke får gjort alt jeg skulle ha gjort. Hodet mitt (jeg) har lyst til så mye, men kroppen sier stopp av og til – og da må man bare høre på den.
      Jobben hos Bakelyst virker perfekt, lykke til =)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg