Produkttest: Maarud Gourmet Popcorn Smørsmak med hint av Havsalt!

Produktet i denne testen er tilsendt, men innlegget er ikke betalt.

Det er produktslipp-tid i disse dager, og de av dere som har fulgt bloggen en stund vet at det er nesten mer spennende enn juleaften for meg. Jeg har allerede begynt å jakte litt rundt i butikker, selv om det offisielt ikke er før uke 38 det skal begynne å komme nyheter, jeg må bare!

Jeg har også vært så heldig å motta en produktpakke fra Maarud Potetgull, og først ute til å testes ble denne søte lille posen med det Maarud har valgt å kalle gourmet popcorn. Gourmet popcornet kommer i to varianter: Smørsmak med hint av havsalt, og Havsalt med hint av olivenolje. Her har jeg testet førstnevnte.

Den består av en annen type popcorn enn hva Maarud vanligvis benytter seg av, nemlig “mushroom style popcorn”. Denne skal bli mer kuleformet og få større puffer. Og det merkes faktisk, det er riktig så luftig og godt. 

Produktet skal ha en smak av smør og havsalt, og det har det også. Det smaker sånn kinopopcorn- smør, men de kunne faktisk vært enda rausere med krydderet ( om man kan kalle smørsmak for krydder), da det dufter mer enn det faktisk smaker.

Emballasjen er kanskje litt småkjedelig, det hadde vært gøy med litt bling når det først er merket som gourmet, men jeg vil ikke si det er noen krise. Størrelsen på posen er relativt liten i forhold til andre snacks-poser, kun 70 gram.

Jeg er veldig positivt innstilt til slike små poser, meeeeen det er en liten ting som irriterer meg, og det er kalorimerkingen. Det er nemlig merket med stor skrift øverst på posen: 140 kalorier per porsjon. Det er veldig lett å tro at dette da gjelder for hele posen, spesielt med en slik pose som bevist er laget mindre. Bak på posen står det derimot med liten skrift at denne posen faktisk inneholder 2-3 porsjoner á 30 gram, og da blir det plutselig et litt annet regnestykke.

Heller ingen krise, men et lite irritasjonsmoment for en som er pirkete på detaljer.

Alt i alt et godt produkt, med god konsistens og smak, dog noe mildt smakssatt for min gane. Gøy at Maarud tør å satse litt på noe nytt med gourmet-variant av ferdigpoppet popcorn, og jeg er ganske sikker på at jeg kommer til å kjøpe denne til meg selv flere ganger.

 

#produkttest #produktslipp #nyheter #dagligvare #popcorn #snacks #helgekos

3 kommentarer
    1. Henriette Celin: Ja, jeg syns det var godt jeg altså 🙂 Kalorier er ikke noe alle bryr seg om, og det er ikke alle som trenger det heller, så det var bare et personlig notat fra min side 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg