Blogg oppstart og Mamma-Muffins!

Så jeg har tenkt på hvordan jeg burde starte bloggen. Om jeg burde lage noe super fancy med flotte bilder, lage en kake, muffins, makroner (selv om jeg ikke liker makroner), eller en middagsrett. Til slutt bestemte jeg meg for å slutte og tenke og heller bare.. bake.  Så i dag ble det noen muffins jeg liker å kalle for “Mamma-Muffins”. Ikke fordi mamma lager dem, men fordi jeg ser for meg at mødre har ekstra mye å gjøre og derfor setter pris på en veldig kjapp og veldig god oppskrift. Og det blir ikke lettere enn dette, du trenger bare å kjøpe tre ting i butikken, og en av dem er en ferdig pose med muffins mix. Dette er ikke fancy cupcakes med intrikat pynt, dette er spisemuffins. Stapp helst halve i munnen på en gang.

Kall det gjerne juks, men det er ikke alltid man trenger å være Martha Stewart og diske opp med kaker med 25 ingredienser bare i første laget. Noen ganger er det faktisk nok å slenge sammen noe du vet du kommer til å like, og som alltid blir bra. Så her presenterer jeg da altså Mamma-Muffins! Også kjent som Sommermuffins, må-ha-noe-nå muffins, eller pokker-familien-kommer-om-en-time-og-jeg-er-ikke-en-gang-hjemme-fra-jobb-muffins. Puh!

Du trenger:

1 pose Toro Lyse Muffins miks (jeg har prøvd mange men denne er perfekt til disse muffinsene)

1 pakke ferske bringebær

1 pakke ferdig vaniljekrem (Jeg liker den fra Piano)

Du gjør:

Miks muffinsrøren som det står på pakken, det vil si du blander miksen med 1,5 dl vann og 1 dl matolje, rører rundt og fordeler i 6 store eller 12 små muffinsformer. Så tar du 1 ss vaniljekrem på toppen av hver form, holder nok med 1 ts om du lager små muffins, jeg liker å lage store. Deretter putter du så mange bringebær du vil rundt vaniljekremen. Jeg pleier å ta 4 bringebær per store muffins.

Stek deretter i 15-25 minutter, avhengig av størelse. Og avkjøl på rist.

Det var det for i dag, i morgen kommer det muuuuuligens en aldri så liten fancy-kake-pai!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg