Produkttest: Manuela’s Kake Serie og Chocolate Peanutbutter Cupcakes.

I dag har jeg testet en del av Manuela’s Kakeserie! Har prøvd vaniljemuffinsene og white fluffy frosting før, og i dag ble det mørke sjokoladecupcakes med mørk sjokolade fluffy frosting med min egen lille vri. For de av dere som ikke vet hvem Manuela er så er det damen som har denne bloggen, som jeg har fulgt i mange år: http://www.passionforbaking.com/ Forøvrig en av boggene som inspirerte meg til å lage min egen!

Jeg la til fyll av peanøttsmør og blandet litt peanøttsmør i frostingen for å få fine striper i rosene jeg laget på toppen av muffinsene. Strødde også på salte peanøtter til slutt. I ettertid så tenker jeg det at det hadde heller ikke vært forferdelig å legge til flytende karamell en eller annen plass her.

Jeg fulgte enkelt og greit oppskriften bakpå pakkene og har tatt step-by-step bilder for å vise hva jeg gjorde. De kommer her:


Kjør 100 gram smør til det blir hvitt, og bland kakemixen med smøret, 1,5 dl kremfløte og 2 egg. Det var forresten en liten overaskelse i form av små chocolate chips i kakemix posen, det likte jeg!

 


Et smart triks jeg har lært av å følge www.passion4baking.com er å bruke en iskrem scooper til å fylle muffinsformene. Fyll formene 3/4 full og stek på 200 grader i 20 minutter. Ta ut og avkjøl på rist. De turkise muffinsformene er forøvrig også fra Manuela’s kakeserie, veldig søte!

Mens muffinsene avkjøles kan du lage frostingen sånn at den kan få stå og kose seg litt i kjøleskapet til muffinsene blir kalde. Jeg liker å sette frostingen en stund i kjøleskapet før jeg skal bruke den fordi jeg syns den da blir lettere å jobbe med. Denne var veldig lett å lage, du mikser kun pulveret med 1,5 dl kald melk til du får ønskelig tykkelse.


Når muffinsene er ferdig avkjølt kan du gå over til den morsomme delen, nemlig fylling og pynting! Jeg brukte en potetskreller til å hule ut muffinsene, mer eller mindre fordi jeg ikke fant den uthule-tingen man faktisk skal bruke. Når du gjør det så husk på at du ikke skal treffe bunnen, du kan lage et kjegleformet hull, så slipper du å bekymre deg for å gå helt gjennom den stakkars lille cupcaken.

Deretter fyllte jeg en sprøytepose med peanøttsmør og fyllte igjen hullene.

Så hadde jeg tenkt å prøve et triks jeg så på tv om å først dekke innsiden av sprøyteposen med et lag peanøttsmør og så fylle frosting på der igjen for å få striper i frostingen når den kommer på muffinsene. Deeeeet fungerte ikke så bra, det synes bare bittelitt, men hei da har jeg i det minste prøvd! Til slutt drysset jeg litt salte peanøtter på toppen. 

 

Jeg kaster inn en liten produkt review mens jeg først er i gang! Cupcakene var lette og rike på smak, jeg ble overasket over at de smakte såppas mørk sjokolade som de gjorde. Det samme gjelder for frostingen, mye mørkere på smak enn det jeg forventet. Men jeg klager ikke, det gjorde bare at de passet enda bedre til peanøttsmøret! Frostingen er vel den på markedet med dypest smak og var veldig enkel å lage, så pluss for det. Alt i alt veldig fornøyd, men kommer nok til å holde meg til min favorittfrosting som jeg lager fra bunnen av, chocolate cream cheese frosting. Den hadde vært perfekt til disse cupcakesene… hvorfor tenkte jeg ikke på det… Ja ja, another day, another cupcake!

P.S

Du får unnskylde den evige blandingen av ordene muffins og cupcakes i dette innlegget, jeg er av den gamle skolen som kaller alt i små søte former for muffins. En muffins er bare en cupcake uten frosting!

 

#muffins #cupcakes #sjokolademuffins #sjokoladecupcakes #peanutbutter #peanøttsmør #manuelaskakemix #manuelaskakeserie #lovemanuela #passion4baking

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg