Produkttest: Arthur Vegan Chocolate Chip Cookie Mix fra Cherrybrook Kitchen!

Jeg må bare starte dette innlegget med å si at jeg ble veldig positivt overasket over denne mixen! Jeg vet det er mange av dere som snøfter litt av muffin og cookie mixer, men ærlig talt, det er ikke alltid man har ork eller tid til å slenge sammen bakverk fra bunnen av. Dessuten er det ikke alltid man har alle ingrediensene heller, og i og med at man her kun trenger å blande inn smør (vegansk smør/ plantemargarin) og vann, så står denne høyt på listen over enkle og gode løsninger. Den inneholder også masse chocolate chips, som også trekker opp!

Disse kjeksene er altså vegan, noe som gjør det enkelt å lage noe godt når venner kommer på besøk, uten å tenke over hvem som er vegeterianer, hvem som er vegan, hvem som spiser kjøtt, eller andre kostholdsvalg. Det eneste som mangler er vel at de kunne vært sukkerfri og glutenfri. Cherrybrook Kitchen har forøvrig også glutenfri cookiemix i sitt sortiment.

Jeg har villet prøve denne mixen siden jeg kjøpte en til meg selv og en til veninnen min som er vegan. Ida heter hun, søteste jenta jeg vet om. Jeg blir alltid oppspilt når jeg finner vegan produkter som ser bra ut, og det gleder meg å kunne tilby henne noe som passer til hennes livsstil.

Oh, also, her er en liten advarsel igjen: bildene i dette innlegget er tatt med telefonen min og er ikke av fantastisk kvalitet.

Enough talk, here are the cookies!

Du trenger:

1 boks Cherrybrook Kitchen Vegan Chocolate Chip Cookie mix

1/2 cup smør

1/4 cup vann

Du gjør:

Alt du trenger å gjøre er å blande romtemperert smør med mixen og vannet og fordele ca. 1 ss store emner på en bakeplate kledd med bakepapir, jeg bruker et bakepapir fra et firma som kaller seg “If you care”, mer om dette nedenfor. Jeg brukte en cookie scooper og de ble mye større enn jeg trodde, så om du vil ha små/vanlig størelse på kjeksene så bruker du heller en spiseskje til å legge ut deigen.

Stek kjeksene på 190 grader i 10 minutter, til deigen har sunket litt og kjeksene er gylne rundt kanten.

La avkjøles på rist.

Om bakepapiret:

Bakepapiret jeg bruker er ubleket og uten klorin, de inneholder heller ikke noen form for tungmetaller som noen andre bakepapir gjør, og er derfor snillere mot naturen. Dette bakepapiret gir heller ikke av noen smak til det du legger på, og er trygt for bruk både i ovn og mikrobølgeovn. De er også ferdigkuttet i 24 ark, veldig praktisk! Har du lyst å lese mer, eller kjøpe produktet gjør du det her: http://www.iherb.com/If-You-Care-Parchment-Baking-Sheets-24-Pre-Cut-Sheets-200-sq-in-12-5-in-x-16-in-Each/26442

Disse kjeksene ble så mye bedre enn jeg hadde forventet. Jeg vil faktisk si at de ble mye bedre enn vanlig cookie mix, da disse har en tendens til å smake en del natron, og ellers ganske fake.

Jeg ble rett og slett kjempe fornøyd! Er ikke ofte jeg kan si det om ferdigmixer. Denne mixen er forøvrig også fri for nøtter, egg og meieriprodukter.

Mixen er kjøpt på iHerb.com og koster 5,55 dollar, altså 33,82 kroner ifølge dagens valuta, og det er virkelig ikke allverden for en god kakemix.

Fikk du lyst å teste ut denne mixen selv, eller lese mer om den, kan du gjøre dette her: http://www.iherb.com/Cherrybrook-Kitchen-Arthur-Chocolate-Chip-Cookie-Mix-14-8-oz-421-g/32339

Kommer garantert til å kjøpe denne igjen, både til meg selv og Ida!

6 kommentarer

Siste innlegg