Produkttest: Robinson’s FruitShoot Solbær og Eple!

Bildene er tatt fra limenordic.no

Her kommer et kjapt lite innlegg om en relativt ny vare fra juicehyllen, nemlig Fruit Shoot! Catchy navn, ikke sant? Fruit Shoot, det er gøy å si!

Disse små søtingene kommer i to smaker: Solbær og Eple, og Appelsin, og er importert av Lime Nordic for salg i dagligvareforettninger som Meny og Ultra. Flaskene er på 275 ml hver.

Her har jeg testet Solbær og Eple.

De skeptiske stemmer (jeg er somregel en av dem) vil nok si at dette er et litt snikete produkt som er myntet på barn, og det liker vi ikke. However, jeg føler at den er mer myntet på voksne som tenker på mulighetene for å ta med denne søte flasken i barnehagen eller på skolen, og bruke den som drikkeflaske etter at den er tom for juicen. For det er en fin liten flaske, det må jeg ærlig inrømme. Det jeg forøvrig liker veldig godt er at det ikke er noen typiske gutte- eller jentefarger på flaskene, så både gutter og jenter kan velge helt selv, uten påvirkning, hvilken smak de liker, og hvilken flaske de liker.

I sammenheng med denne produkttesten gjorde jeg en liten test på mitt tantebarn som er litt over året. Kort fortalt: hun elsket den. DE store øynene og to små hender som bestemte at den flasken var hennes.

Jeg må faktisk si meg enig med henne, smaken var god. Mye sterkere enn jeg forventet, men fremdeles god og rund. Jeg tror det er en myte at små barn bare like milde smaker. Ikke missforstå meg, den er ikke så sterk at den er ubehagelig på noen måte, men den har en utpreget solbærsmak som både jeg og småttingen syns var veldig god. Så god at jeg gikk på butikken og kjøpte meg en til!

Som kjent er det mye næring i juice og en del sukker. Det er derfor fint at denne flasken er såppas liten at man kan kjøpe den en gang iblant uten å få noe spesielt dårlig samvittighet for det!

Et stort pluss er også at det ikke er noen kunstige smaker eller farger, med andre ord, det er ingen E-er i Robinson’s Fruit Shoot! Den har til og med pantemerke, det er det ikke all import som har.

Oppsummeringsvis vil jeg da si pluss for fin flaske uten spesifike gutte- eller jentefarger, god smak, pantemerke og ingen E-stoffer. Trekker litt ned for at tuten er litt ubehagelig å drikke av, jeg syns ikke det kommer så mye ut av den, men det kan jo være en tilvenningssak. Litt dyr, men ikke så dyr at man ikke kan ta seg råd til den fra tid til annen, ca. 20 kroner for en flaske. Og i og med at flasken kan brukes etter at juicen er drukket opp synes ikke jeg det er så mye.

Terningkast: Ja!

 

#produkttest #limenordic #fruitshoot

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg