Chocolate Coconut Pudding!

I dag skal jeg dele en oppskrift med dere som jeg eksperimenterte meg frem til her om dagen, noe jeg har valgt å kalle Chocolate Coconut Cream Dessert! Den er ganske mektig, er kremete og med smak av sjokolade og et hint av kokos. Ikke er den spesielt vanskelig å lage heller, så den er grei å slenge sammen før middag så har du noe til kveldsko(ko)sen.

Det krever forresten litt planlegging, i og med at boksen med kokosmelk skal stå i kjøleskapet en dag eller to før du åpner den og samler kokoskremen på toppen.

Den er også superlett å lage vegansk, det er bare å bruke vegansk sjokolade!

 

Du trenger:

250-300 gr kokoskrem ( det tykke laget på toppen av boksen med full fat kokosmelk når du åpner boksen)

1/2 dl kokosmelk

1/2 ts vaniljepulver

2 ss Smelt Mørke sjokoladedråper (bruk vegansk sjokolade for en vegansk versjon)

2 ss Smelt Lyse sjokoladedråper (bruk vegansk sjokolade for en vegansk versjon)

1/2 ts sukker (kan sløyfes)

 

Du gjør:

I en større bolle blander du kokoskremen du har tatt ut av kokosmelkboksen, kokosmelk fra samme boks, vaniljepulver og eventuelt sukker. Pisk lett sammen.

Smelt så sjokoladen og pisk i kokoskremenn.

Fordel i to glass og la stå i kjøleskapet et par timer eller over natten, til det har stivnet.

Jeg pyntet med kokos og revet sjokolade, men det var også utrolig godt med litt ekstra smeltet sjokolade.

 

#kokos #kokoskrem #kokosmelk #sjokolade #sjokolademousse #mat #dessert #matblogg #matbloggsentralen #vegan #vegansk #whatveganseat #sjokoladepudding #smelt #bakeblogg

8 kommentarer

Siste innlegg