My Birthday Cake!

I dag er det fastelavn, men jeg kan ærlig innrømme at hadde ikke mamma laget boller så hadde det gått meg hus forbi. Jeg har nemlig vært opptatt med mitt eget “lille” bakverk, nemlig bursdagskaken min! Jeg har bursdag i morgen, og i og med at denne kaken til litt tid så begynte jeg like så godt i går. Nå er den ferdig og står og gleder seg til å bli spist! 

Jeg har de siste årene hatt lyst på en rosa bursdagskake, skikkelig jentekake, men sånn har det ikke blitt, så i år tok jeg saken i egne hender og laget denne diskré lille kaken. Tada!

Dette er da altså en Devils Food Cake, etter DENNE oppskriften, bare at jeg tok 1/2 til 1 dl mer rømme, det gjorde kaken ekstra saftig. Det er en sjokolade ganache mellom lagene og som crumbcoating rundt, og så til slutt en rosa smørkrem med funfetti (kakestrø), med smak av vanilje og litt sitron. Sitronen gjør at smaken på smørkremen kan minne litt om cream cheese frosting. Det er godt med litt syre opp i alt det søte! 

Smørkremen jeg brukte finner du HER, bare at jeg da byttet ut karamellsaus med sitronsaft, la til Wilton matfarge, og blandet inn 1 flaske funfetti før jeg la den over kaken.

 

 

Selv om du finner oppskriftene i de forskjellige linkene så skal jeg lage et eget innlegg med alle tre oppskriftene (kake, ganache og krem) og fremgangsmåte i et eget innlegg så dette innlegget ikke blir så langt.

 

#birthdaycake #kake #cake #bursdagskake #rosakake #pinkcake #devilsfoodcake #rosakrem #pinkfrosting #sjokoladeganache #ganache #mat #dessert #matblogg #kakeblogg #thevanillamonologues #matbloggsentralen #kakestrø #funfetti #fastelavn #bursdag

14 kommentarer

Siste innlegg