Mørk Sjokoladepannacotta + Whipped Cream og YumNuts!

I dag skal jeg dele noe veldig enkelt og veldig godt med dere; sjokoladepannacotta!  Vel.. det står sjokoladepannacotta, men det er en her som insisterer på at pannacotta er lettere og mer fluffy, og dette var mer mykt og hadde mer konsistens som vaniljekrem. Ikke at jeg klager, det var innmari godt.

Denne oppskriften fant jeg da jeg surfet litt rundt på nett etter forskjellige matblogger. Et skikkelig inspirasjonskick! Fant 17 nye matblogger med masse godt og masse fantastiske bilder, elsker når det skjer! Blant disse nye matbloggene jeg fant var blant annet en svensk blogg som heter Made By Mary. Snakk om nydelige bilder.

Her finner du originaloppskriften!

Jeg fulgte for en gangs skyld oppskriften omtrent til punkt og prikke. Eneste forskjellen jeg gjorde var å tredoble oppskriften og bytte ut en tredel av sjokoladen med 70% mørk sjokolade for en sterkere smak. Det er forresten ikke sant, jeg utelot også olivenolje da det er en smak jeg virkelig ikke kan utstå… det er forøvrig mange som bedyrer at sjokolade og oliven er utrolig godt sammen, så er du eventyrlysten så prøv gjerne det!

Jeg serverte min sjokoladepannacotta med pisket krem, og pyntet med YumNuts, geniale nøtter ristet med sjokoladesmak!

 

Sjokoladepannacotta (4 glass á 2 dl )

Du trenger:

6 dl kremfløte

3 ss hvitt sukker

200 gram Dronningsjokolade

100 gram Kokesjokolade 70%

1 1/2 plate gelatin

 

Du gjør:

Legg gelatinplatene i kaldt vann.

Mål opp kremfløten og kok opp sammen med sukkeret.

Hakk opp sjokoladen i mindre biter, ha i en stor bolle og hell over kremfløten.

La sjokoladen “trekke” i kremfløten et minutt eller to og visp så sammen til en glatt røre.

Fordel i 4 glass, 2 dl i hvert glass.

 

 

#pannacotta #sjokolade #sjokoladepannacotta #italienskdessert #dessert #matblogg #kakeblogg #dessertblogg #chocolate #matbloggsentralen

 

16 kommentarer

Siste innlegg