Vegan CocoBerry Popsicles!

I går laget jeg to forskjellige typer veganske popsicles og noen mørke gode brownies med salte peanøtter.

I går fikk dere se browniene og i dag er det ispinnene sin tur! Vel, en av typene ihvertfall, nemlig: Vegan CocoBerry! 

Det er veganske ispinner med kokosmelk, og blåbær og bringebær swirl! Jeg kan ærlig innrømme at jeg allerede har spist en, de ble så gode! Og perfekte når temperaturen begynner å stige.

Disse har kun naturlig søtning, og inneholder ingen typer raffinert sukker. Ønsker du dem helt sukkerfrie kan du bytte ut søtningen med for eksempel stevia.

Du trenger:

1 boks økologisk kokosmelk (jeg brukte full-fat)

2 ss mørk lønnesirup

2 ss sitronsaft

1/2 ts vanilla bean paste (vaniljeekstrakt eller vaniljepulver fungerer også)

——

100 gram blåbær

50 gram bringebær

1 ts vaniljeekstrakt

 

Du gjør:

Visp sammen kokosmelk, lønnesirup, sitronsaft og paste til en jevn røre. Har du ikke vanilla bean paste kan du bruke vaniljeekstrakt eller vaniljepulver.

Kjør blåbær, bringebær og vaniljeekstrakt til en jevn masse i en kjøkkenmaskin.

Fordel kokosmelk røren og bærene lagvis i isformer. Jeg brukte små plastglass til disse for å få små porsjoner.

Rør rundt et par ganger om du vil ha et swirly mønster.

Sett i ispinner, jeg brukte papirsugerør fra Green Gate.

Sett ispinnene i fryseren til de har stivnet, gjerne natten over.

For å få ut ispinnene av formen kan du ha litt varmt vann på sidene av formene og så dra ut isen.

 

#vegan #vegansk #whatveganseat #ispinner #is #sommer #popsicles #dessert #dessertblogg #kakeblogg #bakeblogg #matblogg #matbloggsentralen

10 kommentarer

Siste innlegg