Hjemmelaget Vegansk Sjokoladeis med Peanutbutter Cups!

Denne isen ble så mye bedre enn det jeg hadde forventet. Helt ærlig var jeg litt skeptisk etter mitt forrige forsøk på å lage vegansk peanøttsmør is, men så kom jeg på denne kombinasjonen og sannelig fungerte den!

Jeg er også litt stolt av at dette er min aller første veganske “kuleis” som jeg har funnet på oppskriften til selv! Det er liksom hakket mer komplisert enn ispinner, men ikke komplisert i seg selv. 

Enda bedre er det at den også er utrolig enkel å lage, og du trenger kun få ingredienser. Spesielt om du allerede har laget dine egne peanutbutter cups, som jeg la ut oppskriften til her om dagen. Har du lyst på en ren sjokoladeis er det bare å utelate peanutbutter cup’ene, den er veldig god uten noen ting også!

Du kan også legge til sjokoladedråper om du vil det, kjeks, frukt, eller hva det nå måtte være du liker.

Du trenger ( 500 ml/ 0,5 liter):

400 ml (1 boks) full fat kokosmelk

4 ss bakekakao

4 ss sukker

1 ts vanillabean paste (bruk vaniljeessens eller vaniljefrø om du ikke har paste)

4-5 vegan chocolate peanutbutter cups

 

Du gjør:

Visp sammen kokosmelk, bakekakao, sukker og vanilje til du får en jevn masse som har tyknet såvidt.

Hell så over i iskrem-maskin og la gå i ca. 40 minutter, eller til isen er som fast soft-is.

Hakk opp peanutbutter cup’ene og rør inn i isen.

Ha isen over i en passende boks, jeg bruker iskrembokser av papp.

Sett i fryseren minst en time.

Oppbevares i fryser.

Har du ikke iskrem-maskin?

Visp sammen kokosmelk, bakekakao, sukker og vanilje til du får en jevn masse som har tyknet såvidt.

Hakk opp peanutbutter cup’ene og rør inn i isen.

Ha over i en passende beholder og sett i fryseren.

Rør godt om ca. hvert 20. minutt til isen har en fast konsistens, jo mer du rører, jo færre iskrystaller danner seg.

Oppbevares i fryser.

 

 

#is #iskrem #sommer #hjemmelaget #hjemmelagetis #hjemmelagetiskrem #veganskis #melkefri #glutenfri #kokosmelk #sjokolade #bakeblogg #kakeblogg #dessertblogg #matblogg #matbloggsentralen #kuleis

10 kommentarer

Siste innlegg