Rainy Day Peanutbutter Chocolate Chip Cookies!

Det regner i dag, og jeg har grepet sjansen til å bake noen nydelige cookies, og lage nok en omgang med is. Håper dere ikke er lei av all isen enda, for det kommer mer etterhvert!

Jeg har tatt utgangspunktet i denne oppskriften fra Passion 4 Baking, den er virkelig super.

Cookiene blir crispy på utsiden og chewy på innsiden, nam!

Jeg minsket litt på sukkeret, og la til hakkede peanutbutter cups. Jeg brukte også en annen mengde peanøttsmør og en annen fremgangsmåte enn Manuela. Jeg brukte rett og slett fremgangsmåten mamma bruker når hun lager sine berømte julecookies med peanøttsmør, it just makes sense to me.

Dette trenger du ( ca. 24 cookies) :

230 gram romtemperert smør

150 gram usaltet peanøttsmør

140 gram hvitt sukker

150 gram mørkt brunt sukker

2 store egg

2 ts vaniljeekstrakt

300 gram hvetemel

1 ts natron

1/2 ts salt

250 gram sjokoladeknapper eller hakket sjokolade

100 gram peanutbutter cups, hakket

 

Du gjør:

I en stor bolle pisker du smøret hvitt.

Ha i peanøttsmøret og pisk de to sammen.

Ha i begge typer sukker og pisk fluffy, ca. 3 minutter.

Pisk inn ett egg om gangen og ha så i vaniljeekstrakten.

I en annen bolle rører du sammen mel, natron og salt.

Ha melblandingen i smørblandingen og miks til en jevn masse.

Rør inn sjokolade og peanutbutter cups med en slikkepott.

Bruk en iskremscooper til å legge emner på en bakepapirkledd stekeplate, 9 emner per plate.

Stek i ca. 15 minutter på 175 grader, eller til kjeksene er gylne.

Kjeksene vil ikke være fullstendig faste når du tar dem ut av ovnen, så bruk en stekespade til å forsiktig legge dem over på rist til avkjøling, eller la avkjøle på platen.

Manuela tipser på siden sin om å bruke varmluft på disse kjeksene for å få dem ekstra fluffy, jeg prøvde det og jeg syntes jeg merket at de ble litt mykere enn vanlig på innsiden.

#mat #matblogg #cookies #kjeks #hjemmebakt #matbloggsentralen #bakeblogg #peanutbutter #peanøttsmør #peanutbuttercups #sommer #summerinspo #godtno

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg