Produkttest: Maarud Tortilla Mucho Cheese & Chili og Maarud Fresh Dipmix Holiday!

Jeg har vært så heldig å motta en pakke med høstens nyheter fra Maarud! De har så mye gøy gående denne høsten, så her er det bare å holde øynene åpne etter både nykommere, gamle kjente i nye størrelser og kampanjer med morsomme premier!

Maaruds nye tortilla chips kommer i to spicy varianter; Mucho Cheese & Chili, og Mucho Sourcream & Pepper, jeg har her prøvd den første.

Samtidig har Maarud også lansert to nye ferske dipmixer i smakene Holiday og Texmex, og jeg testet Holiday-versjonen mens jeg like vel var i gang! Mer om den nederst i innlegget.

Det som er spesielt med denne tortilla chipsen er at den faktisk har ekte biter av chili bakt rett inn i chipsen, og Maarud selv beskriver produktet slik:

“En unik verdensnyhet i Norge. Tortilla Mucho har ekte biter av chili bakt inn i flaket. Chilibitene gir ekstra mye smak i hvert flak. I tillegg til chilibitene har vi krydret chipsen med det velkjente nacho cheese krydderet. En smakfull kombinasjon – og akkurat passe sterk!

Tortillachipsposene kommer i en størrelse på 140 gram hver og har et gult, orange og rødt design. Midt på posen er det også bilde av en tortilla chips, med to chili horn ut til siden, som en okse! Alt med dette designet skriker: SPICY!

Jeg liker designet jeg, det får det liksom til å spille et lite mariachi band i hodet mitt, Arriba!

Jeg har tidligere prøvd den vanlige tortilla chipsen med ost og synes den er veldig god så her var jeg spent, og litt nervøs, jeg er somregel ikke så god på sterkt krydret mat eller chips. Derfor allierte jeg meg med en kompis som har høyere toleranse for chili, så da har vi smakt begge to!

For testperson 1 gikk smakingen som det her: *tygge tygge* Hm.. jeg merker egentlig ikke så mye til chilien.. den er god.. men ikke for sterk. Nei merker ikke noe særlig spicy.

For testperson 2 gikk smakingen som det her: *tygge tygge* Crunchy, god ostesmak, egentlig ikke så OI! Den satt gitt! Puuuuh!

Gjett hvilken jeg var….

Man kan virkelig se chiliflakene i disse tortillachipsene, de har ikke bare kastet litt ekstra chilikrydder på, de har virkelig tatt den helt ut. Jeg syns det er litt kult jeg, at de satser litt! Ser du chilien?

Smaken var god den, man smaker osten og chilien, og varmen fra chilien er definitivt til stede! For min del litt i sterkeste laget, like vel var den såppas god at jeg tok et par ekstra flak selv om jeg hadde litt røyk ut av ørene!

Angående den nye dipmixen så er det en ny type flytende fersk mix som Maarud kaller “Fresh Dipmix”.

Først trodde jeg at den var ferdig utblandet med rømme siden pakken var squishy å trykke på, men så leste jeg om den og fant ut at pakken inneholder en slags puré av grønnsaker og krydder. Den er laget med fryste grønnsaker og urter, og inneholder biter av grønnsaker. Den er helt naturlig og inneholder ingen E-stoffer, og dét liker man! 

Man trenger bare å blande med rømme og så servere. Her var vi enige begge to om at dippen var god og ekstra smakfull. Man smakte den velkjente Holiday-dip smaken, samtidig som det var noe ferskere og kanskje litt syrligere over den. Man merket faktisk også en del til disse grønnsaksbitene det var snakk om. Jeg ble sittende og mumse på den dippen selv om jeg egentlig ikke er et dip-menneske, og det bør da være et godt tegn?

Jeg hadde også en tanke da jeg åpnet pakken med dipmix, det lukter.. salsa! Og det fikk meg til å tenke at denne kunne man jo lett ha brukt som salsa i for eksempel wraps, eller på taco? Eller som dressing på salat kanskje til og med? Ublandet altså, bare rett fra pakken.

Si ifra om noen av dere prøver det, hadde vært gøy å høre hva dere synes!

Så var det spørsmålet om gjennkjøp da.. Når det kommer til tortillachipsene så holder jeg meg nok til min favoritt, den originale med ost. Jeg har rett og slett litt for pysete smaksløker, men du skal ikke se bort ifra at jeg kjøper den dipmixen igjen, den var skikkelig god!

 

 

#produkttest #produktslipp #maarud #tortillamucho #spicy #chili #salsa #holiday #dip #dipmix #tortillachips #matblogg #matbloggsentralen #bakeblogg #kakeblogg #matbloggerne #sebloggen #godtno #gottalovefall

2 kommentarer
    1. åh såg denne på butikken vår på lørdag, men tok ikke sjans på å kjøpe den da den såg litt “skummel” ut med tanke på chillien, men etter å ha lest omtalen din tror jeg nesten jeg må kaste meg over neste helg å teste den for den hørtess faktisk ganske god ut! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg