Veganske sjokoladetrøfler med Chai-krydder!

Så, dette er en av tingene jeg laget med det det krydderet jeg laget her om dagen; sjokoladetrøfler med chaikrydder!

Jeg har laget dem veganske fordi det var de råvarene jeg hadde tilgjengelig, men bruk det du har/ liker! Oppskriften er veldig brukervennlig sånn sett.

Jeg har fremdeles flere matvarer jeg har lyst å prøve å tilsette Chai krydder, men det får vente til jeg har spist opp disse nydelige trøflene!

Ingredienser (ca 8-10 kuler) :

200 gram vegansk kokesjokolade

1 dl vegansk kremfløte

2 ts chai spice

1 dl søtet kakaopulver

 

Instruksjoner

Varm opp fløten sammen med krydderet.

La krydderne trekke i rundt 10 minutter, fløten skal ikke koke.

Sil av fløten, så den er jevn uten krydder “biter”.

Del opp sjokoladeplatene og ha i den varme fløten. Rør godt sammen til all sjokoladen har smeltet sammen med fløten til en glatt røre.

Ha sjokoladeblandingen i en bolle og sett i kjøleskapet til den er fast men formelig.

Form til kuler og rull i søtet kakaopulver eller kakaopulver ispedd litt chai krydder.

Sett i kjøleskapet for å stivne helt.

Oppbevares i kjøleskap.

 

6 kommentarer

Siste innlegg