Produkttest: Julehjerter fra Maarud!

( Produktene har jeg fått gratis, men jeg er ikke betalt for å skrive om dem, og meningene er helt mine egne.)

Jeg har vært så heldig å få tilsendt julesortimentet til Maarud allerede nå!

Men det er jo bare Oktober, sier du! Jo, men neste uke er det faktisk November og da er det lov å begynne å spise julegodt, sier jeg! Dessuten kommer disse produktene i butikken i løpet av neste uke (uke 44) !

Og da er det jo greit å vite hva man skal ha før man tussler i butikken?

Derfor tar jeg meg den friheten å legge ut en produkttest av Maaruds nye Julehjerter allerede nå!

Og se så hyggelig emballasje! Posene er jo julegaver med sløyfe og alt! Disse posene fikk meg faktisk litt i julehumør.

 

Selve produktet kommer i både salt –  og paprikasmak, og er ganske store hjerter av crispy potet som smelter på tungen. Det er ikke bare et uttrykk, det føles faktisk som de smelter på tungen etter et par tygg.  De er større enn jeg trodde de kom til å være, og “trådene” i hjertet er derfor lenger ifra hverandre. Jeg tror dette hjelper veldig på den knasete og lette følelsen de gir i munnen. Ikke så kompakt, mer fluffy. Om man kan bruke det ordet om en snack.

De er faktisk ganske dekorative disse hjertene, så fine at jeg føler meg komfortabel med å sette dem frem som snacks til gjester i for eksempel et juleselskap.

De salte hjertene er akkurat passe salte, og velsmakende. Smaken minner veldig om Party Mix for de av dere som har smakt dem? En rund smak av potet, salt og noe annet krydder som jeg ikke helt greier å sette fingeren på, løkpulver kanskje? 

Paprikahjertene smaker velkjent av litt søt og litt salt paprika. Som paprikapotetgull, eller de paprika bamsene fra Kims? Men mer fyldig, og mer fremtredende smak. Det er masse krydder på hvert hjerte, og man får mye smak i hver bit føler jeg. Ikke akkurat banebrytende, men gode, og sånn man blir sittende og mumse på utover kvelden, uten helt å være klar over det før posen er borte.

Posene kommer i størrelse på 150 gram, og rommer masse godt! I og med at hjertene er så luftige, så skal det også en del hjerter til for å fylle opp 150 gram.

I tillegg til Julehjertene kommer også juleversjonene fra i fjor: Paprika, Salt & Pepper, og min favoritt: Rifla Salt. Jeg vet ikke hva det er, men det er SÅ mye bedre enn vanlig salt potetgull! Kanskje fordi jeg bare får det når det er jul.

De kommer i en tanke større poser enn julehjertene; 400 gram.. nesten en halv kg potetgull. That’s a lot of chips. Og somregel hadde jeg vært veldig negativt innstilt til enda større poser, jeg liker små poser som jeg kan holde for meg selv. Men akkurat når det kommer til høytider så er det i grunn ganske kjekt å ha noe man kan dele. Med familie, venner, de på jobben. Eventuelt bare ta med seg under dyna og trøstespise når ribba blir brent og lutefisken smaker vel.. lutefisk.

Maarud kjører i år også en promotionkampanje sammen med juleproduktene sine ( Julehjerter og Julegull), hvor vi som forbrukere får sjansen til å gi bort 10 tusen kroner til et veldedig formål. De har nemlig lagt ut til sammen ti gavekort pålydende 10 tusen kroner hver.  Finner man et slikt kort i en Maarud julegull eller julehjerter – pose, står man fritt til å velge hvilket veldedige formål man vil donere det til.

Jeg ble så glad da jeg leste om denne promotionkampanjen! Det er virkelig god juleånd å komme på noe sånt. Istedenfor den samme gamle “meg-meg-meg”-tankegangen så får man nå faktisk sjansen til å gi til noen andre. Og hvor mange ganger har jeg ikke tenkt: “jeg skulle ønske jeg kunne gi til, eller: jeg skulle ønske jeg hadde penger nok til å..” Nei dette ble jeg virkelig begeistret over. Tommel opp til Maarud!

Gjennkjøp: Ja, til både meg selv og til julegjestene!

 

#tommelopp #gjennkjøp #produkttest #maarud #snacks #jul #julesnacks #getexcited #potetgull #matblogg #bakeblogg #kakeblogg

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg