Glutenfree Sugarfree Coconut Almond Granolabars!

I dag får dere en oppskrift som jeg slang sammen i sommer, og som ble så god at jeg har laget den mange ganger siden da! Det gamle innlegget ligger HER og er i grunn akkurat likt som dette, bare at denne gangen har jeg også laget dem glutenfrie!

Og nå som det er et nytt år og mange av oss gjerne vil komme inn i gode og sunne vaner igjen etter julen, så er disse granola barene virkelig perfekte. De inneholder nesten ikke fett, og null sukker. Ikke en gang de tørkede tranebærene har ekstra tilsatt sukker, de er nemlig søtet med eplejuice! 

Jeg har kjøpt både tranebær, kokoschips og god vanilje på iHerb, men du skal ikke se bort ifra at de har det på din nærmeste helsekostbutikk! 

Første gang jeg laget disse så tenkte jeg ikke på at de enkelt kunne lages glutenfrie, men etter at jeg ble med på Matbloggsentralens julegavebytte og fikk en gavemottaker som ikke tålte gluten, så har jeg laget disse med glutenfrie havregryn. Det smaker det samme, og barene blir like gode, saftige og crispy utenpå. Dette er med andre ord noe du kan spise med den beste samvittighet!

Slå et slag for hverdagskosen og lag disse barene nå i helgen, så er du klar for hverdagen på Mandag!

 

Du trenger (8-10 barer) :

2 egg

45 gram sukrin gold

15 gram sukrinmelis

1/2 ts vaniljepulver

1 ts vaniljeekstrakt

115 gram glutenfrie havregryn

70 gram mandler, skivet

30 gram kokosflak

35 gram tørket tranebær

1/2 ts kanel

1/2 ts salt

 

Du gjør:

Pisk sammen eggene og sukrin.

Tilsett vanilje, salt og kanel og pisk inn.

Ha så i resten av ingrediensene og vend godt sammen med en slikkepott.

Kle en browniepanne med stekepapir og ha over granola blandingen.

Spre blandingen jevnt over og trykk lett ned med en skje.

Stek på 180 grader i ca. 20 – 25 minutter, til overflaten er gylden.

La pannen avkjøles helt før du deler opp i biter.

For de som er interesserte er det 143 kalorier per bare, om du deler pannen opp i 9 biter.

Har du lyst kan du også smelte litt sukkerfri sjokolade og ringle over.

 

#granola #granolabars #hjemmelaget #hverdagskos #cinnamon #cranberries #frokost #luns #glutenfri #glutenfreej #sukkerfri #sugarfree #dairyfree #coconut #healthy #healthyeating #godtno #bakemag #morshjemmebakte #sukringold #funksjonellmat #matbloggsentralen #matblogg #oppskrift

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg