Produkttest: Møllerens Verdens Beste Boller!

Produktet i denne testen er blitt sponset.

Ah hveteboller.. finnes det noe som får huset til å lukte bedre enn nystekte boller?

Servert helt enkelt med en god dott smør og litt blåbærsyltetøy…mmm!

Har du forresten sett at Møllerens Verdens Beste Boller har fått nytt design?

Nå i disse dager lanserer nemlig Møllerens et nytt design på sine mest populære boller, og har du snust litt rundt i bakehyllene på butikken kan det faktisk hende at du allerede har sett den.

Sånn ser de ut nå:

Og sånn så de ut før:

Personlig syns jeg det gamle designet ikke er så ulikt det nye. De er begge ganske… blå. Men det nye designet er lysere og litt mer inviterende. Jeg kunne ha ønsket meg noe sprekere kanskje? Eller noe litt mer retro, som jeg er så glad i. Duse pasteller som minner om forklekledde husmødre med rød leppestift og krøller i håret? Eller kanskje noe litt mer landlig? Mørkt treverk, linduker, naturfarger, litt som på bildene jeg har tatt til dette innlegget!

Men det viktigste er vel hva som er på innsiden? Og det er fortsatt den samme gode bollemixen med kardemomme, som skal gi ca. 20 nystekte velduftende boller.

Fremgangsmåten er også den samme. Du blander posens innhold med en pakke tørrgjær (antar jeg, det står bare “gjær”), 100 gram smeltet smør eller olje, og 4 dl lunkent vann. La kjøkkenmaskinen elte for deg i fem minutter, eller elt for hånd i ti minutter, og la stå i minst 10 minutter for å hvile.

Pluss for at det står hvilken temperatur “lunkent” er! Her syns jeg også det hadde vært greit å spesifisere hvordan type gjær det skal være. Det er mest sannsynlig tørrgjær siden gjæren skal blandes rett i miksen og ikke blandes med væske først, men like vel, vær tydelig! Det hadde også vært greit om det fulgte med en pose gjær, eller om gjæren allerede var blandet inn i melmiksen, det hadde gjort produktet enda mer praktisk.

Deretter ruller du en pølse av deigen og skjærer av ca. 20 emner som du ruller til boller og lar etterheve på et bakepapirkledt brett i ca. 1 time, eller til bollene har fått dobbel størrelse. Pensle med egg eller melk om du vil ha blanke boller, og det vil jeg jo!

Stek så på 225 grader i 8-10 minutter. I min ovn tok det nøyaktig 8 minutter å få perfekt stekte boller.

Bollene ble riktig så fine de! Luftige, og jeg ble overrasket over hvor lette de var da jeg løftet dem over på avkjølingsristen. Hadde jeg hatt evnen å trille runde boller så hadde de blitt perfekte! Jeg vet ikke hva som er galt med meg, men jeg kan altså ikke trille en rund bolle for å redde livet mitt… Så derfor laget jeg halvparten vanlige boller, og halvparten kanelsnurrer! 

Nå skal det nevnes at jeg heller aldri har laget snurrer på denne måten, men da jeg så Mat på Bordets nydelige kanelsnurrer ble jeg fristet til å prøve meg! Jeg tror vi alle kan være enige i at bollene hennes er ganske fabelaktige! 

Alt i alt vil jeg si at jeg er veldig fornøyd med dette produktet. Litt kjedelig design, og ikke store forskjellen fra det gamle designet synes jeg. Lite minus for det med gjæren. Smaken var det uansett ingen ting å utsette på, og jeg ville absolutt anbefalt denne til for eksempel Fastelavnsboller, om man ikke har lyst/ork/evne til å bake fra bunnen av. Det har sjeldent jeg!

Gjennkjøp: Ja!

 

#boller #hvetebakst #hveteboller #fastelavn #møllerens #gjærdeig #kanelsnurrer #kanelboller #produkttest #gjennkjøp

 

7 kommentarer

Siste innlegg