Produkttest: Maarud Original Chips!

Produktet i denne testen er tilsendt, men innlegget er ikke betalt.

 

Da var det tid for enda en produkttest, og her har jeg samlet tre av smakene til den nye serien fra Maarud ved navn Original Chips! Smakene er som følger:

  • Havsalt
  • Biff & Løk
  • Paprika & Sweet Chili

 

Maarud selv sier dette om produktet: 

“Original Chips – Et konsept for chipselskere! 

Med Originalchips har Maarud gått tilbake til røttene  – og laget chips på  gamlemåten – kokt ekstra lenge i deilig peanøtt olje, for å gi forbruker smaken av skikkelig hjemmelaget chips. Et nytt og fantastisk smakskonsept med fokus på gode råvarer og nøye utvalgte poteter.”


Det høres jo unektelig bra ut! Fokus på gode råvarer er noe jeg alltid setter pris på, og å gjøre ting på “gamlemåten” får jo forbrukeren til å bli litt nostalgisk kan jeg tenke meg? Litt sånn som når vi ser gamle damer i skaut røre brunost på tv. Du skjønner hvor jeg vil.


Alle variantene kommer i samme posestørrelse på 180 gram, en størrelse jeg liker! Den er ikke så uendelig stor, og med mindre porsjoner føler jeg liksom at kvaliteten blir satt før det å selge mest mulig på en gang, og det liker jeg veldig godt! Emballasjen var ikke så fantastisk synes jeg. De kunne godt ha spilt litt mer på konseptet med Original Chips og hatt et litt mer “hjemmelaget” design. Kanskje matt papirpose istedenfor foliepose? Eller noe som spiller på måten chipsen er laget?



De forskjellige smakene har så og si samme konsistens; sprø og luftig, og du kjenner absolutt at chipsen er blitt fritert lenge. Jeg kjenner ikke så mye forskjell på denne peanøttoljen og raps- eller solsikkeolje, det må jeg ærlig innrømme. Men det er rikelig med krydder på hvert flak, og chipsen både lukter og smaker mye, noe jeg syns er bra. Skal det først smake noe så skal det jo smake! Vanligvis foretrekker jeg en annen konsistens på chips, den vanlige typen, eller aller helst den med rifler, men her funket det!


Den salte varianten var mild og grei, helt ok. Ikke for salt, men god i smak. Regner med at det er konsistensen på denne chipsen som egentlig har hovedrollen her.

 

Paprika & Sweet Chili var også ok, smakte søtt og spicy, og har en oransje farge som øyeblikkelig minner om paprikapotetgull. Jeg er personlig ikke en sweet chili fan, så det at jeg ikke ble så begeistret over denne smaken lover i grunn godt for de som faktisk liker det.

 

Biff & Løk var absolutt høydepunktet for meg her. Chipsen hadde en nydelig aroma og smakte godt av mild pepper, løk og noe fyldig og kjøtt-aktig, kanskje til og med litt smokey? Fargen er som salt potetgull, bare litt mørkere i kantene og med tydelig dryss av krydder.

Jeg er den som alltid leter etter det flaket med mest krydder på og plukker ut de mest krydrete chipsene i hver pose. Her slapp jeg det, de var alle godt krydret! Det hadde sikkert vært godt med rømme til, men jeg syns faktisk ikke at disse chipsene trengte dip, de smakte godt for seg selv! Den smakte skikkelig Biff & Løk som potetgullet jeg spiste da jeg var liten, yum! Finnes forresten Biff og Løk i vanlig potetgull lenger? Jeg tror ikke det…


Min dom? Ikke noe banebrytende akkurat, men solid god chips. Liker du denne typen chips, litt rustikk, litt oldschool, med mye godt krydder og masse smak, then go for it! Og som alltid oppfordrer jeg alle til å prøve og komme med tilbakemeldinger, jeg syns alltid det er gøy å diskutere nye produkter! 🙂

Gjennkjøp: Biff & Løk- yes, sir!

 

#potetgull #originalchips #kettlechips #snacks #produkttest #biffogløk #matblogg #bakeblogg

6 kommentarer
    1. Maria U: Ja jeg skjønner hva du mener! Men disse er like vel litt anderledes i konsistensen, men det er som du sier, en sørlandschips-style chips. Bare med andre krydder, og jeg syntes den var mer luftig og behagelig å tygge og ikke like fet på leppene om du skjønner hva jeg mener?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg