Glaserte Sukkerfri Pecannøtter med Kanel og Vanilje! (Sukkerfri brente nøtter)


 

Endelig fikk jeg prøvd ut Fibersirup Gold, et sukkerfritt alternativ til sirup og honning! Kjøpte det jo med en gang det kom i butikken og har gått og tenkt på denne oppskriften siden sommerferien, men så ble det en blanding av sommerferie og flytting som gjorde at jeg ikke fikk prøvd den ut før nå. Og den ble så god! Det er basically en sukkerfri versjon av disse glaserte nøttene jeg laget forrige vinter, til farsdag. De er også perfekt til jul, når den tid kommer!

Det som er så gøy med denne oppskriften er at nøttene blir klissete og glaserte akkurat som ved bruk av sukker, det er på grunn av fibersirupen. Jeg tror den kan være en skikkelig game changer når det kommer til sukkerfri bakst og konfektlaging, og du skal absolutt ikke se bort ifra at det kommer flere oppskrifter med den her på bloggen!

Jeg hadde en venninne på middagsbesøk den dagen jeg laget disse nøttene, og vi endte opp med å småspise på dem mens vi laget selve middagen. 

De både dufter og smaker nydelig av kanel, med et hint av vanilje, og middagsgjesten syntes også det smakte litt som brente mandler, bare med pecannøtter! Disse er klissete, søte, nøttete, lett krydret og så gode at man lett glemmer at de er sukkerfrie! En god nyhet for alle godtemumser med andre ord, enten man unngår sukker av diett-grunner, eller man faktisk ikke tåler det.


 

Så sett i gang, dette er nesten den enkleste snacksen jeg noen gang har laget. Det er mye smak for lite arbeid her!

Det er forresten middagsgjestens skjønne hender dere ser på dagens bilder.

 

Du trenger (1 porsjon) :

175 gram pecannøtter

45 gram Sukrin Gold Fibersirup

2 ss Sukrin Gold

1 ts kanel

1/4 ts vaniljepulver

 

Du gjør:

Ha pecannøttene på en bakepapirkledd stekeplate og ringle over Fibersirup.

Strø over Sukrin Gold, kanel og vaniljepulver, og rør litt rundt så alle nøttene blir dekket.

Stek nøttene på 175 grader i ca. 25 minutter.

Åpne ovnen og rør rundt i nøttene et par ganger under steking, jeg gjorde dette 3-4 ganger.

Avkjøl på platen.

Oppbevar i en lufttett boks.

 

#funksjonellmat #sukringold #fibersirup #fibersirupgold #sukkerfri #sugarfree #sukkerfritt #nøtter #pecan #matblogg #bakeblogg #dessert #snacks

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg