Party Cookies med Popcorn og NonStop!


Her kommer en re-make av en oppskrift jeg laget i fjor, nemlig Movienight Cookies. Jeg kalte dem det fordi de inneholder både poppet popcorn og sjokolade, og derfor minnet meg på snacks man gjerne spiser når man skal se film og kose seg. Jeg digget kjeksene, men var ikke helt fornøyd med bildene, så da jeg bestemte meg for å ta med denne oppskriften neste måndte på Bakelyst.no var det en ypperlig sjanse til å bake dem igjen og ta noen litt lysere og oppdaterte bilder.

Kjeksene er enkle å lage og supergode, og du kan selv velge om du vil ha dem litt seige, eller om du liker dem best helt crispy. Det står nederst i oppskriften hvordan du får dem akkurat slik du vil.


Så her kommer de, cookies, popcorn og non stop i en og samme snacks! Jeg er ganske sikker på at disse hadde slått ann i for eksempel en barnebursdag, eller rett og slett som kos til en filmkveld. For hvem kan vel si nei takk til både salt og søtt samtidig?

 

Ingredienser (ca.18 store cookies) :

115 gram smør, romtemperert

100 gram hvitt sukker

55 gram brunt sukker

1 egg

1 ts vanilje ekstrakt

160 gram hvetemel

1/2 ts natron

1/4 ts salt

3 dl Non Stop (1 pose)

1 L poppet salt popcorn

 

Fremgangsmåte:

Sett ovnen på 175 grader.

Pisk smør, brunt sukker og hvitt sukker sammen til det lysner litt og blir luftig.

Tilsett egget og vaniljen, og pisk lett inn.

Sikt sammen hvetemel, natron og salt, og rør godt inn i smørblandingen.

Mål opp 1 liter poppet popcorn og bland inn i deigen sammen med Non Stop eller annet sjokoladegodteri.

Det vil virke som det er litt lite deig, men kjeksene sprer seg i ovnen og omkranser popcornet og non stop’en.

Sett emner av kjeksdeigen på en bakepapirkledd stekeplate, ha godt mellomrom, ca. 9 kjeks per plate.

Stek i 15 minutter og avkjøl på rist.

Ønsker du en litt seig cookie kan du steke i ca. 13 minutter, ønsker du en mer crispy cookie kan du steke i opp til 18 minutter, men pass på så de ikke brenner seg.

 

 

#kjeks #cookies #matblogg #bakeblogg #mat #bakst #dessert #popcorn

8 kommentarer

Siste innlegg